Senaste nytt

Bästa Sofitel Hotellet?

Som rubriken antyder, vilket hotell håller ni högst bland Sofitel? Fått några förmåner? Är själv Platinum medlem och skulle vara intresserad av vad ni tycker, tips m.m
 

Voyageur

Medlem
Båda Sofitel hotellen i Bangkok alla dagar. Nivån är extremt hög och alla förmånerna efterföljs noggrant! Dessutom håller faciliteterna sann 5 stjärnig nivå, Club lounge av högsta klass samt inspirerande restauranger. Av 8 Sofitel jag provat har ingen varit i närheten ens. Sämst baserat på egna erfarenheter har varit Berlin Kürfurstendamm samt Beijing, där den senare är under all kritik.

Samtliga Sofitel i Australien tillåter inte Platinum till Club lounge, vilket jag personligen fick prova förra veckan. Svar varför kan de inte ge!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johanna

Medlem
Jag tar igen upp London St James. Det kan också vara att jag inte var beredd på hur bra det var. London har inte alltid bästa hotellstandard. Det var rätt i alla detaljer särskilt dom mjuka. Det är nog också den bästa hotellfrukost jag ätit i en av de vackraste lokaler. Det är om jag inte kommer ihåg fel en gammal bank som är ombyggd.
 
Jag har bott på många Sofitel jorden runt.. Sämsta va Auckland Viaduct Harbour där inte en ända platinumförmån följdes... Dom hade klantat sig med rummet o gav oss en med stor säng istället för 2 separata sängar. Bad om en uppgradering till nästa rum och då ville dom ha 1200kr för de.. Men efter snack med supervisor löste sig allt.

Bästa är helt klart Sofitel Legend Grand Hotel Amsterdam. Med butlerservice och ett rum "bröllopssviten" gjordes vistelsen på enbart en natt till den bästa jag någonsin haft på ett hotell.

Vi kunde checka in 10:00 på morgonen och fick sen utcheckning till 16:00 allt utan extra kostnad. Varit glas Lanson Champagne i baren som välkomstdrink ingick. En lista där man kunde bocka av önskemål skickades ut 5 dagar innan ankomst där du fick välja hur sängen skulle va bäddad, 6 olika slags kuddar, 2 olika täcken. Små presenter i form av ostbricka och lite choklad kom upp under dygnet vi bodde där.

Tv och on demand video fungera inte under hela vår vistelse och dom beklaga de otroligt mycket. Vid utcheckning så kom costumer relations supervisor utan att jag ens påtalat och fråga mig om min vistelse. Jag påpekade tv o att de inte inte fungerade men att resterande upplevelse har varit otroligt bra. Hon löste att halva midsagsnotan som låg på rummet försvann och dom ordnade en bil utan extra kostnad till flygplatsen som plåster på såren.

Riktigt bra!!
 

Johanna

Medlem
Jag har bott på många Sofitel jorden runt.. Sämsta va Auckland Viaduct Harbour där inte en ända platinumförmån följdes... Dom hade klantat sig med rummet o gav oss en med stor säng istället för 2 separata sängar. Bad om en uppgradering till nästa rum och då ville dom ha 1200kr för de.. Men efter snack med supervisor löste sig allt.
Tror jag bott där. Det var ok för mig men var tvungen att tjata på dom för det var "fri" surf dvs dom bestämde hur mycket man skulle få surfa. Jag var där i jobb och det tog slut för snabbt. Dom ville att jag skulle betala för att kunna fortsätta jobba. Det vägrade jag och fick påfyllning utan kostnad. Lurare där.
 
Tror jag bott där. Det var ok för mig men var tvungen att tjata på dom för det var "fri" surf dvs dom bestämde hur mycket man skulle få surfa. Jag var där i jobb och det tog slut för snabbt. Dom ville att jag skulle betala för att kunna fortsätta jobba. Det vägrade jag och fick påfyllning utan kostnad. Lurare där.
Vad har du för status på Accor? Låter inte som dem, jag betala Iof 1000 euro för en natt där så med mitt Platinum va jag ju bokstavligen en VIP gäst för dom. Dock har jag redan innan jag bott där hört gott om stället.
 
Toppen