Senaste nytt

Amenity kits i premiumkabiner

agehall

Medlem
På förekommen anledning så roade jag mig att fota de amenity kits (inklusive innehåll) som jag hade liggandes hemma.

Jag har även två olika kit från LX hemma, men hade inte tid att ta fram dem. Tror även jag har ett SAS Y kit liggandes någonstans - uppdatering kommer när jag har tid att leta!

Andra kan säkert fylla på med fler...

AF Premium Ekonomi (2011)
Innehåll: Skopåse, strumpor, ögonbindel (saknas i bild), skohorn, kam, tandborste, någon slags hurkräm, öronproppar, klister märke "do not wake me", samt överdrag till hörlurarna.
Själva förpackningen är i någon slags fuskläder/tyg.

Det här var ett rätt rejält kit, framförallt med tanke på att det var från PE och inte C.
IMAG0195.jpg

AF Premium Ekonomi (2012)
Innehåll: Strumpor, ögonbindel, tandborste med tandkräm, öronproppar samt överdrag till hörlurarna.
Själva förpackningen är i något plastmaterial, ger lite latex-vibbar.

Nu har det tidigare stora kittet skalats ner rätt ordentligt. Skopåsen, kammen, skohornet och hurkrämen är borta. Även klistermärket som indikerar att man inte vill bli väckt är borta. Man kan säga att det gått från ett kit som är över förväntan till ett ganska mediokert dito. Även känslan i själva förpackningen är mycket sämre.
IMAG0196.jpg
AF Business (2012)
Innehåll: Strumpor, ögonbindel, skopåse, tandborste med tandkräm, någon slags hudkräm, våtsavett, penna (ej i bild) samt överdrag till hörlurar.
Själva förpackningen är i något plastmaterial, ger lite latex-vibbar.

Här återfinner man ungefär samma saker som tidigare även fanns i PE. Ett ganska average kit för business. Dock kan man ha en hel del åsikter om förpackningen. Den känns inte alls exklusiv imho utan snarare billig och artificiell.
IMAG0197.jpg
KLM business (2011)
Innehåll: Strumpor, ögonbindel, tandborste med tandkräm, läppbalsam, öronproppar samt penna.
Själva förpackningen är i grovt tyg. Alla produkter verkar vara branded "Viktor&Rolf", vilket tydligen är något märke..

KLM Har ett ganska trevligt kit. Själva förpackningen är ganska snygg och funktionell. Den är trevlig att hålla i och har även en handrem.
IMAG0199.jpg
KLM business (2012)
Innehåll: Strumpor, ögonbindel, tandborste med tandkräm, läppbalsam, öronproppar samt penna.
Själva förpackningen är i grovt tyg. Alla produkter verkar vara branded "Viktor&Rolf", vilket tydligen är något märke..
(Alltså precis samma som 2011, men nu i annan färg)
IMAG0200.jpg
CZA Business (2011)
Innehåll: Strumpor (med extra gummiribbor för bättre "grepp"!), ögonbindel (saknas i bild), tandborste med tandkräm, skohorn, kam, någon slags handkräm, någon slags läppbalsam, öronproppar samt klistermärke "Wake me up!" / "Don't wake me up!".
Själva förpackningen är i nylon.

Förpackningen är väldigt liten, det är knapt att innehållet får rum. De har verkligen klämt in mycket i den lilla förpackningen. De ska ha credit för att de har skickat med olika klistermärken för om man vill bli väckt eller inte.
IMAG0201.jpg
SAS Business (2011-12)
Innehåll: Strumpor, ögonbindel, tandborste med tandkräm, någon slags handkräm samt någon slags läpp balsam.
Själva förpackningen verkar vara i tovad ull eller liknande.

Förpackningen känns väldigt "nordisk", helt i SAS stil. Kittet innehåller inte jättemycket prylar och jag saknar skopåsen som man iaf fick i Y sist jag åkte där.
IMAG0203.jpg
 

Jacob

Medlem
Kul idé agehall!

Kan nog också bidra med några bilder.

Jag tror jag har två kassar hemma med amenity kits. Vet inte riktigt varför alla dessa släpats med hem men man hittar i alla fall alltid ett par tofflor, strumpor, en extra kam, tandkrämstum eller rakhyvel om det skulle behövas.

De bästa är annars första klass necessärerna som brukar innehålla någon trevlig after shave eller eau de toilette.
 

agehall

Medlem
Japp, lite bilder på kit från F vore trevligt. Jag har själv inget att komma med där, jag är ju glad om jag får åka C då och då, men jag är övertygad om att andra här, inklusive du själv, kan bidra. :)
 

Svenska73

Medlem
Tyvärr ingen bild men tycker Qatar har överlägsen Amenity kit. Moulton Brown produkter, ganska många samt att barn får en tuff lunch låda som min son fortfarande använder.
 

Bryant

Medlem
TK.jpg

Turkish Airlines C (2011)

Innehåller tandborste, wake me up klistermärken, borste, parfym, hudkräm, skohorn, lipbalm, strumpor(med grepp), tandkräm (ej på bild) och öronproppar. Dessa ligger i en rätt så snygg necessär i nylon(?)

Denn fick jag på hemresen från GRU och i den var alla parfym osv fråm Hérmes. På utresan var det BVLGARI istället för Hérmes.
 

Malu

Medlem
Lufthansa First (2011)

amenity-lh.jpg

"Porsche design"
Parfym, ögonbindel, strumpor. Kam/borste, tandborste, tandkräm, hudkräm, öronproppar i liten låda.
Skohorn i miniformat, minttabletter och två små reklamhäften.
Necessär i snygg design med fack och dragkedja. Mörkbrun canvas-väv, typ.
Finns i olika varianter för män/kvinnor.
 
Last edited:

Malu

Medlem
Singapore Airlines First (2010)

amenity-tg.jpg

Från vänster; munvatten, läppbalsam, parfym, body lotion, face lotion - allt Salvatore Ferragamo.
Hårborste, tandborste (ihopfällbar), tandkräm och öronproppar (de senare ville inte vara med på bild)
Väska i något som liknar thai-silk. Väskan var så fullproppad att man lämnade strumpor etc vid sidan om.
Parfymen känns lite feminin för min smak - kanske jag fick fel variant? Stor flaska är det i alla fall!

EDIT: Någon yngre familjemedlem verkar ha blandat innehållet. Jag skrev tidigare att detta kom från Thai (med anledning av väskan) - men jag är ganska säker på att Salvatore Ferragamo-prylarna kommer från Singapore Airlines då det låg en tom grön "aigner"-väska intill med SQ och Ferragamo-logga på. Hmm... Beklagar desinformationen.
 
Last edited:

Elsson

Medlem
Thai Rimowa F kit.

P1010943.jpg

Mini version av Rimowa väska i hårdplast.

Innehållet var inget speciellt, lite produkter från La Maxima, tandborste och tandkräm, reklam folder för Rimowaväskor.
 
Last edited:
Toppen