Senaste nytt

Vem tycker du ska pryda ett av Norwegians flygplan?

Singapore

Medlem
Det norska flygbolaget Norwegian fyller 10 år och celebrerar b.la detta med att låta allmänheten votera angående vem som ska få äran att pryda ett av deras flygplan.

Rösta eller nominera en kandidat kan du göra här

Halehelter

Diskussion: vem får din röst?
 

Homer

Medlem
Man får olika namn beroende på vilken by man väljer.
men förrutom Kong Olav och Haakon är allihopa okända för mig.
Det enda namn jag kommer på är Marve Fleksnes
 

Carl

Medlem
Björn Rosengren kanske. Han måste ju vara populär i Norge sedan han kallat Norge för den sista sovjetstaten sedan fusionen mellan Telia & Telenor inte blev av...
 

JonW

Medlem
Vad jag förstår gäller det bara kanditater för resp. stad.
Underförstått att svenskar o danskar göre sig ej besvär denna gång...
 

Singapore

Medlem
Vad jag förstår gäller det bara kanditater för resp. stad.
Underförstått att svenskar o danskar göre sig ej besvär denna gång...

Ja, du kan bara rösta på norska personer. Som jag har förstått det så kan man endast nominera nu och för att sedan votera om några dagar.
 

Jacob

Medlem
Vilka personer finns på deras flygplan idag?

Finns väl en del norska personer som kunde förtjäna att vara med. Kompositören Edward Grieg och konstnären Edvard Munch kanske? Av nutida personligheter finns en del framgångsrika skidåkare och en del framgångsrika artister och band också. A-ha, Sissel Kyrkjebö osv. Finns säkert några småtjejer som vill ha Alexander Rybak på ett flygplan också...
 

JonW

Medlem
Vilka personer finns på deras flygplan idag?

Finns väl en del norska personer som kunde förtjäna att vara med. Kompositören Edward Grieg och konstnären Edvard Munch kanske? Av nutida personligheter finns en del framgångsrika skidåkare och en del framgångsrika artister och band också. A-ha, Sissel Kyrkjebö osv. Finns säkert några småtjejer som vill ha Alexander Rybak på ett flygplan också...
Dom två första du nämner har redan varsin stjärt.
Men av listan att döma verkar det vara klart meriterande att vara död, så dina andra kandidarer kanske måste vänta lite.

Norwegian halemotiver - Norwegian "Tail Heroes"
 

Cornelius

Medlem
Som så ofta sker med kampanjer av denna typ, mobiliserar fans sig på nätet för att rösta på sin favorit. Och det verkar nu som om black-metal-fans har mobiliserat för black-metal-musikern Øystein Aarseth, som nu är i topp,

FS00021445.jpg

Blir spännande att se vad Norwegian gör om han får flest röster. Och om de vill flyga med honom i hans finaste smink och kläder...

Min röst går förresten till Grete Waitz.
 
Toppen