Senaste nytt

Får man "legs" registrerade när man flygen med poäng?

ante_77

Medlem
Då jag inte har tillgång till dator så skapar jag en ny tråd eftersom det är knepigt att söka med telefonen.

Som rubriken lyder.
Om man bokar flygbiljett med bonuspoäng. Får man då registrerat "legs"?

Lite enklare förklarat: om jag har 89 resor och bokar en bonusbiljett, kommer jag då upp i 90 resor som är statusgrundande?
 

EBGGOT

Medlem
Då jag inte har tillgång till dator så skapar jag en ny tråd eftersom det är knepigt att söka med telefonen.

Som rubriken lyder.
Om man bokar flygbiljett med bonuspoäng. Får man då registrerat "legs"?

Lite enklare förklarat: om jag har 89 resor och bokar en bonusbiljett, kommer jag då upp i 90 resor som är statusgrundande?


nej
 

nota bene

Medlem
Nej - inte hos SAS.

Finns en del hotellprogram (t.ex. CC) där awards är statusgrundande på nights/stays, men tyvärr inte i fallet SAS. Kan inte påminna mig om något flygbolag där det räknas.
 

pep

Medlem
Jeg har ofte taenkt over det samme..? Hvad med andre FFPs? Faar man ikke noget for sine legs..?
 

johanolsson

Medlem
Du kan boka det dyrare alternativet dvs poäng & pengar, då räknas det som en vanlig resa.

Denna tråd, och denna kommentar gör att jag tar tillfället i akt och frågar - om man nu tjänar "legs" på en "penga+poäng"-resa, tjänar man då poäng på den också? Det känns som att det inte borde vara fallet, men om man inte frågar så kan man lika gärna låta bli att tänka.
 

jumbooze

Medlem
Denna tråd, och denna kommentar gör att jag tar tillfället i akt och frågar - om man nu tjänar "legs" på en "penga+poäng"-resa, tjänar man då poäng på den också? Det känns som att det inte borde vara fallet, men om man inte frågar så kan man lika gärna låta bli att tänka.
Dessa räknas som riktiga resor med poängutdelning och uppgraderingsbara med Optiontown.
De är dock DYRARE, dvs kostar mer poäng om du bokar med "bästa tillgänglighet" aka Peng & Poäng än de vanliga Bara Poäng
 
Toppen