Senaste nytt

Internationella hotellkedjor i Finland?

olo

Medlem
Jag har försökt hitta hotell i Finland som tillhör någon av de internationella hotellkedjorna. Om man rör sig utanför Helsingfors verkar det vara mycket svårt. Det finns några enstaka Radisson Blu och några enstaka Best Western. Finns det några andra tips att hämta här?
 

Valley

Medlem
Jag har försökt hitta hotell i Finland som tillhör någon av de internationella hotellkedjorna. Om man rör sig utanför Helsingfors verkar det vara mycket svårt. Det finns några enstaka Radisson Blu och några enstaka Best Western. Finns det några andra tips att hämta här?

Choice har ett litet samarbete med Sokos. Och så har jag för mig att Holliday In har några stycken utspridda. Annars ligger merparten i Helsingfors-området.

Var någonstans bär det av ?
 

olo

Medlem
Choice-Sokos samarbetet har jag sett. Bonuspoäng men inga kvalificerande nätter, som jag fattade det? På samma sätt som om man bor på Choice utanför Norden/Baltikum?

Det är fortfarande lite oklart, men att det blir några resor till de finska skogarna är högst troligt - frågan är bara i vilken glänta jag skall landa i.
 

Valley

Medlem
Min förra resa till mitt ut i finska obygden slutade på ett BW-hotell.
Sedan har väl Scandic lite hotell där också
 

Jacob

Medlem

FFlash

Medlem
Helsingfors:
Gott om val mellan flera Hilton, IHG, Radisson, Scandic, BestW. Ytterligare SPG (hotel Kämp). Som sagt tidigare, Sokos samarbetar med Nordic Choice men inga kval nätter...

Utanför Helsingfors är det i princip bara Scandic (rätt god tillgång), Best Western (några här och där) utöver den finska Sokos hotels.

IHG stängde sina Holiday Inn helt utan varning i Åbo och Uleåborg. Finns en nyrenoverad HI kvar i Tammerfors.

Radisson i Vasa likaså plötsligt överfördes till Sokos. Finns en till Radisson in Uleåborg.

Det är riktigt dystert med globala kedjor i Finland, men ungefär så är det tyvärr i Skandinavien också (tex. Hilton / IHG)
 

olo

Medlem
Helsingfors:
Gott om val mellan flera Hilton, IHG, Radisson, Scandic, BestW. Ytterligare SPG (hotel Kämp). Som sagt tidigare, Sokos samarbetar med Nordic Choice men inga kval nätter...

Utanför Helsingfors är det i princip bara Scandic (rätt god tillgång), Best Western (några här och där) utöver den finska Sokos hotels.

IHG stängde sina Holiday Inn helt utan varning i Åbo och Uleåborg. Finns en nyrenoverad HI kvar i Tammerfors.

Radisson i Vasa likaså plötsligt överfördes till Sokos. Finns en till Radisson in Uleåborg.

Det är riktigt dystert med globala kedjor i Finland, men ungefär så är det tyvärr i Skandinavien också (tex. Hilton / IHG)

Tack för bra redogörelse! Precis vad jag sökte efter. Jag upplevde det nästan ännu dystrare än i övriga Norden, då det där finns ett par konkurrerande kedjor om inte Scandic står högst på önskelistan.
Att IHG stänger är illavarslande. Drevs de via franchise?
Är Holiday inn i Tampere under renovering eller är det nytt som IHG, för det verkar inte ha öppnat än?
 
Toppen