Senaste nytt

SAS har återöppnat sin nya Gold Lounge på Stockholm Arlanda

Jacob

Medlem
Kommentarerna har varit många om den tidigare trängseln i SAS Gold Lounge på Arlanda, i synnerhet under rusningstimmarna. Under våren kom beskedet att loungen skulle byggas ut, och kanske det viktigaste, att man funnit ett sätt att göra det. Nu har SAS guldkortslounge i terminal 5 återöppnat och vi kan visa upp de första bilderna.…
 

Yoghurt

Medlem
Ser man på, råkade alltså få tillträde till guldloungen igår trots att jag är silvermedlem och reste på Go-biljett (tyckte väl att utbudet var lite väl bra). Kanske att de var lite schyssta så här nu när det är nyöppnat?
 
Jag fick också komma in i förra veckan med guldkortet och måste säga att den var rätt bra. Lite steril så något på väggarna hade inte varit fel. Däremot väldigt härligt med mer utrymme och det kändes inte som att olika sällskap trängde sig på varandra som förut var lätt hänt. Matutbudet och "baravdelningen" kändes betydligt bättre än förut och loungestolarna längst ner var riktigt härliga. Även mycket skoj med utsikten i båda riktningarna ut mot F-piren och den andra terminal 5-piren :)
 

maswan

Medlem
Igår kring middagstid så var det riktigt hårt tryck på maten, förhoppningsvis blir det bättre när de blir klart bakom skynket. Annars så var mitt första snabba intryck riktigt positivt, stort och trevligt med utsikt.
 

lephantome

Medlem
25 grader varmt och riktigt dålig luft. En annan resenär frågar efter gin och den trevliga loungedamen föreslår Noilly prat flaskan. Den inte lika trevliga loungedamen fräser att ginen är slut.
I lördags morse på premiärbesöket var brödet minst dagsgammalt.
Börjar inte jättebra det här SAS. Jag är annars lätt tillfredsställd vad gäller lounger... Det är ju gratis så man får ha rimliga förväntningar.
 
Toppen