Senaste nytt

Bästa dealen i USA?

Charlie D

Medlem
Jag ska hyra bil i USA i ett dygn i nästa vecka. Finns det någon deal där jag kan dra in lite extra poäng? Starwoodpoäng eller EuroBonuspoäng är det som är intressant för mig.
 

GBG

Medlem
Du tjänar EB-poäng på Avis, Hertz, Budget samt Sixt. Själv använder jag främst Hertz eftersom jag tycker de hög lägsta nivå oberoende var i staterna jag hyr.

Du har upp till 15% rabatt på exempelvis Hertz beroende på vilken statusnivå du har. Det enklaste för dig är att bara logga in på mina sidor på sas.se så hittar du allt där.

Ibland kan man även hitta bra dealer på http://www.autoeurope.se/ (De inkluderar ibland extra förare etc.)
 

majer

Medlem
Du tjänar EB-poäng på Avis, Hertz, Budget samt Sixt. Själv använder jag främst Hertz eftersom jag tycker de hög lägsta nivå oberoende var i staterna jag hyr.
Funkar det även i staterna? Det måste jag prova när jag åker dit nu i september.
 

GBG

Medlem
Jag har aldrig hyrt från dem i USA, men de är ganska små om man jämför med Avis, Hertz o.s.v.
Upplevde att de var dyrare om man jämförde liknande bilgrupp mot deras konkurrenter. Dock så kollade jag bara mina datum så jag kan väl knappast påstå att gjort en vetenskaplig studie som skulle hålla för granskning :)
 

OliT

Medlem
Sixt är ibland ganska mycket dyrare, men inte alltid. Fördelen som jag ser det med Sixt är att de varit mycket mer frikostiga med uppgraderingar än de flesta av mina hyror hos Hertz. Jag har fått välutrustade Cadillac SRX vid hyror i Atlanta (reserverade ECAR, typ Chevrolet Spark) och San Francisco (SFAR, typ Jeep Wrangler, men för galna 100 dollar för en vecka).
Å andra sidan fick jag en orange Challenger på en envägshyra från New York till Washington D.C. med Hertz, så det kan nog variera en del.

Värt att nämnas är att jag har Diamond på Sixt (matchat mot EBD, oklart om det görs nu) och Presidents Circle på Hertz. Hade Five star (snäppet under) när jag blev uppgraderad till Challengern. Hertz vattnar dock ur sina statusar rejält för tillfället.
 
Toppen