Senaste nytt

Indisk Visa-on-Arrival gäller för svenska pass fr.o.m. 15 augusti

Det ser ut att kallas e-tourist visa. Gäller det då bara för turister? Själv är jag bara i Inden på affärsresor och ser ut att klara mig till feb -16 nästa gång....
 

HON-II

Medlem
Ja, officiellt är det turistvisa, men det är en underbar tjänst, om man har bråttom och inte vill vänta på en massa inbjudningspapper och en långsam indisk konsulär service... Jag har själv använt mig av den elektoniska visaportalen två gånger i år för inresa i BLR och DEL. Jag fick visumet inom mindre än ett dygn och inresan gick mycket smidigt. Inga frågor om man är turist eller på business, det hela var mycket okomplicerat.
 
F

FCT

Guest
Formuleringen är något luddig då det står något i stil med "casual business visits" också. Dock finns det en stor begränsning, man kan bara använda sig av detta max två gånger per pass per år, tur man har flera pass. :p
 

agehall

Medlem
Jag måste i ärlighetens namn säga att Indien var rätt enkelt att få visum till. Tog sällan mer än 24h och de hade tydliga krav samt enkel betalning.

Men det här är helt klart en bra förbättring för turister.
 

jumbooze

Medlem
Skoj för transit! Om jag läst detta för några dagar sedan hade jag bokat min award till Bom och från bom för att maximera värdet
 
Det kan jag tänka mig - har bara sökt själv i Stockholm.
Vi i SE kan väl bara gå genom ambasaden i Stockholm, vilket är jobbigt om man bor 50mil bort. Jag har bara dåliga erfarenheter med visumansökan direkt med ambassaden och bra erfarenheter via visumkonsulter. Det ska bli skönt att slippa detta i framtiden.
 
Toppen