Senaste nytt

Heathrow - Vilken Lounge?

Åker Club Europe förbi Heathrow från CPH ner till BCN och har funderingar på vilken lounge som blir bäst. Anländer till T5 men av någon anledning så har de flyttat BCN kärran till T3 numera så jag måste ta mig dit. Men frågan är om jag ska hänga i Business Galleries loungen på T5 eller om det blir för risky då jag måste ta mig bort till T3 sen (via tåg om jag fattat det hela rätt). Har aldrig gjort någon transfer på Heathrow så jag vet inte hur lång tid det kan ta att göra detta.

Oavsett vilket, vilken lounge rekommenderar ni? Har ingen status inom OneWorld. Jag har ungefär 2 timmar på flygplatsen.

Om någon kan gästa in mig i Concorde Lounge vore det så klart en bonus ;)
 

011430121

Medlem
Åker Club Europe förbi Heathrow från CPH ner till BCN och har funderingar på vilken lounge som blir bäst. Anländer till T5 men av någon anledning så har de flyttat BCN kärran till T3 numera så jag måste ta mig dit. Men frågan är om jag ska hänga i Business Galleries loungen på T5 eller om det blir för risky då jag måste ta mig bort till T3 sen (via tåg om jag fattat det hela rätt). Har aldrig gjort någon transfer på Heathrow så jag vet inte hur lång tid det kan ta att göra detta.

Oavsett vilket, vilken lounge rekommenderar ni? Har ingen status inom OneWorld. Jag har ungefär 2 timmar på flygplatsen.

Om någon kan gästa in mig i Concorde Lounge vore det så klart en bonus ;)
Du behöver inte åka tåg, det går buss mellan terminalerna, följ bara transitskyltarna och det är transport på airside.
Om du vill bli gästad till Concorde Lounge skriv i den tråden, glöm inte tid och datum när du är på LHR.
 

Treo

Medlem
Du kommer inte in airside på T5 om inte ditt flyg går därifrån, man kommer alltid ut landside (dvs alltid ny säkerhetskontroll).
 

Rami

Medlem
Jag hade gått direkt till T3 Galleries Club. Mycket trevligare än Business loungerna i T5. Om någon kan gästa dig in i T3 BA F lounge vorre ännu bättre. Definitivt min favorit lounge i LHR.
 
Du kommer inte in airside på T5 om inte ditt flyg går därifrån, man kommer alltid ut landside (dvs alltid ny säkerhetskontroll).
Ah, jag minns inte hur det är på T5, bara varit en gång innan. Men nu när du säger det vill jag minnas jag fick köra en ny säkerhetskontroll även när jag skulle köra transfer inom T5.

Får kolla in T3 Galleries Club, tack för tipset. Hur är AA Admirals Club där? Har jag access med BA Club?

Får kolla det där med ingästning annars, är ju inte förens september detta gäller.
 

agehall

Medlem
Som andra redan skrivit, gå direkt till Galleries Club T3. Det är nog ditt bästa val.

Edit: När reser du? Ganska viktigt att veta om du vill bli gästad. Kan dessutom vara läge att kasta in ett inlägg i loungemeeting-tråden.
 
Toppen