Senaste nytt

Thai - bekräftade platser borta vid incheckning?

erc

Medlem
I morgon reser jag till Bangkok med Thai från Oslo. Vi är två par som reser.

Har sedan länge haft platserna 71J&K samt 72J&K bekräftade. Dessa platser är några av de få tvåsätesraderna på Thai Airways 777-300ER.

Nu med drygt 23 timmar kvar till avgång tänkte jag checka in (Thai iCheckin) och blir då placerad på 64H&K samt 65H&K, dvs Windows och Aisle med en främling mellan respektive par.

När jag använder tjänsten Manage My Booking är platserna 71J&K och 72J&K fortfarande bekräftade.

Är detta en glitch i Thais onlineincheckning tro?

Överväger att checka in manuellt på OSL istället. Vad tror ni?
 

Wendestam

Medlem
Tyvärr är det så att förvalda platser egentligen aldrig kan garanteras förrän du har passerat gaten. Vet inte hur många gånger jag hört missnöjda resenärer komma in i planet och direkt gå på personalen om att det sätet de hade för en månad sedan på nätet inte är det som står på deras boardingkort...o_O

Går det inte att välja era gamla platser (71J/K) när ni checkar in?

Se till att vara tidiga på OSL imorgon, det är mitt spontana tips. Lycka till :)
 

erc

Medlem
Tyvärr är det så att förvalda platser egentligen aldrig kan garanteras förrän du har passerat gaten. Vet inte hur många gånger jag hört missnöjda resenärer komma in i planet och direkt gå på personalen om att det sätet de hade för en månad sedan på nätet inte är det som står på deras boardingkort...o_O

Går det inte att välja era gamla platser (71J/K) när ni checkar in?

Se till att vara tidiga på OSL imorgon, det är mitt spontana tips. Lycka till :)

Nope, de bekräftade platserna går icke att välja vid onlineincheckningen.

Ringde Thai Stockholm och de kunde bekräfta att våra platser på 71J/K och 72J/K faktiskt är bekräftade. De kunde dock inte förstå varför jag inte kunde välja dessa platser vid incheckning.
 

Wendestam

Medlem
Nope, de bekräftade platserna går icke att välja vid onlineincheckningen.

Ringde Thai Stockholm och de kunde bekräfta att våra platser på 71J/K och 72J/K faktiskt är bekräftade. De kunde dock inte förstå varför jag inte kunde välja dessa platser vid incheckning.

Skumt... Men vad bra att ni fick era tvåsäten :)
 

erc

Medlem
För att försäkra oss om platser intill varandra valde jag tristare platser på 43D/E och 44D/E.
 

Dr_Bkk

Medlem
När du loggade in på manage my booking så kommer du inte åt seating
Du är ju redan bekräftad på 71 o kan därför inte trycka o seata dej där.
Deras system är så att flygplatsen tar över seatingen så nära avgång
Du behöver alltså inte trycka igen på dina bekräftade säte.
Därför kan inte heller Thai i Sthlm göra något åt din seating.
För Gardemoen har tagit över seatingen
 

erc

Medlem
När du loggade in på manage my booking så kommer du inte åt seating
Du är ju redan bekräftad på 71 o kan därför inte trycka o seata dej där.
Deras system är så att flygplatsen tar över seatingen så nära avgång
Du behöver alltså inte trycka igen på dina bekräftade säte.
Därför kan inte heller Thai i Sthlm göra något åt din seating.
För Gardemoen har tagit över seatingen

Men visst borde jag ha kunnat checka in online och fått mina bekräftade platser?
 

Dr_Bkk

Medlem
Dom är redan tilldelade till dej. Du ser det på manage my booking
dom står i lilla rutan Då är dom dina o ändras inte.
risken nu är att du får dom du ändrade till.
se nedan på min bokning
Seat number Meal preference detail
Copenhagen - Bangkok
Flight 1: Copenhagen - Bangkok Mr XXXXXXX
20J No special meal
Bangkok - Copenhagen
Flight 1: Bangkok - Copenhagen Mr XXXXXXX
19K No special meal
Tyvärr fick jag inte med gröna bocken när jag kopierade som visar att flygbolaget bekräftat min seating
Men ser det ut så på din bokning så är den kristallklar. Thai ändrar sällan en seating som är klar
 
Toppen