Senaste nytt

Undvika bli sedd i First?

ucce

Medlem
Ok det här är världens I-landsproblem men kanske ändå kan ge upphov till lite nyttiga/roliga tips.

Jag ska flyga ARN-LHR och vidare imorgon i C+F.
Nu har jag via omvägar fått reda på att en kund jag ska träffa i nästa vecka kommer att flyga samma flight med högst osannolikt i F men sannolikt i WT kanske WTP.

Jag skulle verkligen vilja slippa träffa honom eftersom att det skulle kännas dåligt för affärerna på något vis.

Till frågan, vilka skulle era bästa förslag vara för att
1. Slippa träffas på Arlanda vid incheckning, gate eller för den delen på planet.
2. Slippa träffas på LHR samma som ovan. In i CCR blir ju enkelt att ta sig osedd men sen är frågan hur bäst tar mig på 777an. Har denna måhända separat brygga för C och F?

Tacksam för tips och diskussion, men helst inte "vad är det för töntig svenskt janteproblem" för det är inte så konstruktivt
 

agehall

Medlem
Det stora problemet blir väl på LHR när du ska borda longhaul-kärran. Det finns stor risk att ni ses i gaten där.

Jag kan förstå din situation - man vill inte alltid tala om för kunder att man flyger F, även om biljetten kostade mindre än vad en ekonomibiljett kostat. Frågan är om du tror att det skulle upplevas lika jobbigt ifall han trodde du satt i business. Om inte kan ju alltid hävda att du fått en op-up ifall ni stöter på varandra.
 

freno

Medlem
Arlanda: Checka in i vanliga incheckningen och strunta i fasttrack samt borda planet bland de sista.
Heatrow: Gå igenom vanliga securityn och ta långa vägen till CCR och som de andra skrivit, borda bland de sista i vanliga kön.

Alternativt boka Arlanda VIP och Heatrow VIP så blir du ju lämnad och hämtad vid planen =)
 

Homer

Medlem
51FJ3sUg8aL.jpg

(fast om du redan har glasögon, buskiga ögonbryn och mustasch så hjälper de naturligtvis inte )
Amazon.com: Accoutrements Fuzzy Nose and Glasses Classic Disguise: Toys & Games
 

ucce

Medlem
tack för snabba svar!

@Homer tips känns ju som det enda som är 100% failsafe, får se om jag hinner förbi Buttericks på lunchen!

Annars blir det väl som till att boarda sist som övriga säger. Men vet ni om det är separat boarding för F och C på 777orna, det vill säga att man svänger vänster lite tidigare? Då riskerar jag iaf inte att bli sedd ombord under av och påstigning.

Om vi ändå ses så är det nog som @agehall säger att köra opup-kortet + säga att jag bokade bonusresa. Har eget företag så det skulle tekniskt kunna ha skett (även om det vore dum använding av poängen)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Wendestam

Medlem
tack för snabba svar!

@Homer tips känns ju som det enda som är 100% failsafe, får se om jag hinner förbi Buttericks på lunchen!

Annars blir det väl som till att boarda sist som övriga säger. Men vet ni om det är separat boarding för F och C på 777orna, det vill säga att man svänger vänster lite tidigare? Då riskerar jag iaf inte att bli sedd ombord under av och påstigning.

Om vi ändå ses så är det nog som @agehall säger att köra opup-kortet + säga att jag bokade bonusresa. Har eget företag så det skulle tekniskt kunna ha skett (även om det vore dum använding av poängen)

Skulle förvåna mig mycket om de inte kör två snablar på LHR, där den vänstra är avsedd för C/F.
 

NyfikenGrau

Medlem
Håller också på sen boarding generellt i sådana här fall, men framför allt tack för ett gott skratt som gjorde min dag bättre, underbar trådstart :)
 
Toppen