Senaste nytt

SAS-loungen i Paris delvis stängd 4 augusti till 10 oktober

fcx

Medlem
Såhär skriver SAS själva:

På grund av byggarbete kommer vi att flyga från en annan gate i perioden 4 augusti – 10 oktober 2015. Under denna period kommer vi tyvärr inte kunna erbjuda tillgång till Lounge på måndagar samt söndagar för passagerare på SK834 till Oslo och på lördagar för passagerare på SK578 till Stockholm. Passagerare kommer istället tilldelas en meal voucher vid check in.
 

agehall

Medlem
Köpenhamnsavgångarna säger de inget om, så de kanske fortfarande har tillgång till lougnen... Verkar dock lite udda tycker jag.
 

Luke

Medlem
Men kan man inte tolka informationen som att det är byggarbeten på piren som SAS normalt flyger ifrån, inte i själva loungen, och att vissa avgångar flyttats till annan pir = ej lounge access eftersom den ligger bakom säkerhetskontrollen?

(Med reservation att jag bara läst inlägg ovan)
 

fcx

Medlem
Men kan man inte tolka informationen som att det är byggarbeten på piren som SAS normalt flyger ifrån, inte i själva loungen, och att vissa avgångar flyttats till annan pir = ej lounge access eftersom den ligger bakom säkerhetskontrollen?

(Med reservation att jag bara läst inlägg ovan)

Det låter som den mest rimliga förklaringen, så att vissa avgångar måste bort från ordinarie pir.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är m in tolkning också. Men hur många pirer har CDG1 för Schengen-flyg? Pir 7 där SAS reser ifrån och pir 6 där Lufthansa flyger ifrån. Är pir 5 en Schengen-pir och vilka flyger därifrån i så fall?

Tvingas de sätta flygen på pir 6 borde man komma in i Lufthansas lounger.
 

Luke

Medlem
Det är m in tolkning också. Men hur många pirer har CDG1 för Schengen-flyg? Pir 7 där SAS reser ifrån och pir 6 där Lufthansa flyger ifrån. Är pir 5 en Schengen-pir och vilka flyger därifrån i så fall?

Tvingas de sätta flygen på pir 6 borde man komma in i Lufthansas lounger.

Jag har inte koll, eller har tänkt på, detta! Men det kanske är en uppsida!
 
Toppen