Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

ESSA

Medlem
Skulle önska Peking. Har en liten shoppinglista som bränner. ;-)
Beställa innan och plocka upp några bra TaoBao-fynd.
Klurar just nu på hur jag smidigast (billigast) för över pengar på mitt bankkonto hos Bank Of China.
Har satt larm för att göra mig redo vid datorn. ;-)
 

Dr. Miles

Expert
Sitter man i amadeus eller expertflyer dagtid på torsdagar kan man söka på lite utvalda destinationer man hoppas på och ser man då fare OGOCAMPRT och availability 0 i O klass är det säkerligen den som kommer kl 18 :). Mönstret på Now-or-Never verkar också vara utresa från 10SEP och hem senast 20MAR16.
Siten går oändligt tungt, så vet man bara destinationerna är appen att föredra för att boka biljetter på torsdagkvällarna :).
Jag har kollat priser till olika SAS destinationer med ExpertFlyer och det ser ut som att SAS inte har laddat upp några priser med Fare basis: OGOCAMPRT till något av deras destinationer än.

Till New York finns det en Fare basis: OXGOSK som kostar 990 SEK exkl. skatter (ca 4.200 SEK inkl. skatter) men det är ett vanligt kampanjpris.
 

nota bene

Medlem
Klurar just nu på hur jag smidigast (billigast) för över pengar på mitt bankkonto hos Bank Of China.
Har satt larm för att göra mig redo vid datorn. ;-)
Hmm...

1. Hur är det med BoC's kontor på Birger Jarlsgatan? Går det att sätta in pengar där? (och att sätta in sek som du sedan får inter-bankkurs på? Ev. genom att öppna ett SEK-valutakonto hos dem, brukar vara gratis på de flesta banker)

2. Överföring i RMB från ditt SEK-konto i valfri svensk bank brukar kosta 35-40 SEK plus växlingskursen (brukar ligga på 0,5-1% beroende på bank och valuta).
 

ESSA

Medlem
Kikade på Manchester nu redan. Augusti tur och retur för 1224:-
Är det normalpris?

Har varit i Manchester med jobbet men däckad av flunsan. Trevlig stad som jag funderat återvända till.
 

Flying P

Medlem
Kommer Manchester upp drar jag dit två nätter med dottern och laddar upp med souvenirer från Theatre of Dreams, eftersom sambon ändå börjat jobba i aug.
 
Toppen