Senaste nytt

Privilege Club

EricT

Medlem
Hur uppfattar ni som idag är anslutna programmet? Jag undrar hur intjäning i förhållande till kostnad för spendering av poäng känns? Finns det bra med awardplatser? Finns det andra fördelar jämfört med BAEC och övriga One World?

Hur fungerar det med familjekonto? Kan min fru spendera mina poäng?

Tacksam för input.
 

Jonas C

Medlem
Rent generellt så är Platinum dubbelt så svårt att nå som BA Gold, men flyger du tillräckligt så bör det inte vara några problem. Sen har man ju förmåner i form av Q-credits som går att använda till uppgraderingar… Och familjekontot tillåter en att ha flera fruar, om man skulle önska det ;)
 

johhenrik

Medlem
Dubbelt så svårt skulle jag inte hålla med om. Jag gjorde en liten jämförelse på mitt resmönster och för min del krävdes en long-haul mer med QR för platinum än med BAEC.
 

Jonas C

Medlem
Dubbelt så svårt skulle jag inte hålla med om. Jag gjorde en liten jämförelse på mitt resmönster och för min del krävdes en long-haul mer med QR för platinum än med BAEC.
Kikade på Guld, då krävdes två long hauls till Asien för att nå det, kontra en resa om man hade krediterat till BAEC (för Silver). Dock verkar kalkylatorn på hemsidan krångla.
 

pep

Medlem
De kører en gang imellem tier-upgrade promotion. F.eks. var jeg QR guld, men da promotion kom kunne man ved at flyve 4 sektorer i business (any promotion) få sit kort opgraderet. Jeg tog den billigste mileage run jeg kunne finde i business. Vupti, så blev jeg platinum og fik dermed også 60 Qcredits (nok til 2 long haul upgrades) og 5 Lounge vouchers. Plus ca. 30,000 Qmiles da der var ekstra mileage promotion for at flyve A380...
Programmet er udmærket og meget givende hvis man flyver meget QR. Hvis man flyver primært med OW generelt er BAEC eller andre måske bedre.
 

pep

Medlem
Det kan du selv regne ud via:
MileageCalculator

For at blive guld skal du optjene 300 Qpoints indenfor et kalenderaar. En retur fra Skandinavien til Singapore i Biz-klasse giver ca 160 Qpoints Snupper du også JNB i biz paa en seperat rejse er der mindst 160 mere og du er Guld!
Sølv er meget let at opnå - det bliver bliver man efter ca. 1 longthaul flight i economy...
 
Toppen