Senaste nytt

United First eller SAS Business på award?

fcx

Medlem
Sitter med en awardbokning hem från San Francisco och behöver råd.

Jag är bokad:
SFO-MCO United domestic First
Övernattning
MCO-EWR United domestic First
EWR-ARN SAS new Business

Nu har det uppstått en möjlighet att boka om till:
SFO-LHR United global First
LHR-ARN SAS Plus

Mellanskillnaden i skatter och avgifter är c:a 4000 SEK. Tycker ni att det är värt det?
 

johhenrik

Medlem
Det är svårt att säga. Troligen inte är nog svaret. Men, det finns ju ett värde i att ha testat det tycker jag. Personligen tycker jag att UA Global First har bland de skönaste sätena faktiskt. Grymt nice lounge feeling. Service och mat/dryck är ju dock ett skämt, med tanke på priset. Men SFO-LHR är ju ändå 10,5hr, så då passar hårdvaran bra.

Flip a coin... :)

Edit: Det som skulle avgjort för mig är nog vilka tider som passar mig bäst.
 

Flying P

Medlem
Jag hade bokat om. Skönt säte som redan påtalats, samt att du slipper hotell nära EWR. Bottom line blir kostnadsskillanden mindre än 4000 SEK.
 

Jonas C

Medlem
Mileskostnaden blir samma om man har F på utresan också :)

PS var ett intressant förslag, tyvärr lite dålig tillgänglighet, men jag ska kolla vidare på det.
De brukar vara rätt snåla med awardplatser på P.S flygningar, men har man tur så kan de släppa platser nära inpå avgång.
 

Dr. Miles

Expert
De brukar vara rätt snåla med awardplatser på P.S flygningar, men har man tur så kan de släppa platser nära inpå avgång.
Det är snarare tvärt om. Ju närmare avgång blir det svårare att hitta platser på New York-Los Angeles/San Francisco direkt med United.
 
Toppen