Senaste nytt

Finnair introducerar "Economy Comfort" på långflygningar - en enklare premium economy

Jacob

Medlem
Spekulationerna har varit många och funnits länge om även Finnair ska gå över till en tredje kabinklass på långflygningar. Idag kom äntligen svaret, en renodlad premium economy blir det inte, men däremot en sektion längst fram i economy class som man valt att kalla "Economy Comfort" med mer benutrymme till ett ganska överkomligt pris. Economy…
 

johhenrik

Medlem
Jag kan förstå när man som säljer bandbredd och säger "upp till 10MBit". Men vad menar man när man säger "upp till 10cm"? Är det olika benutrymme. Jag menar, får jag 10 cm mer utrymme eller inte. Är ju en ganska enkel sak att kunna meddela kan man ju tycka. "Våra nya hörlurar, upp till en meter sladd", "Vårt nya köksbord, upp till 180cm långt".
 

Dr. Miles

Expert
Jag ser att vi är placerade i Economy Comfort på Tokyo-Helsingfors i min bokning. Jag har inte betalat något extra och jag har inte oneworld Sapphire (ungefär som Star Alliance Gold) heller. :confused:
Blir man placerad i Economy Comfort när man reser med barn?
 

Palazzi

Medlem
Jag kan förstå när man som säljer bandbredd och säger "upp till 10MBit". Men vad menar man när man säger "upp till 10cm"? Är det olika benutrymme. Jag menar, får jag 10 cm mer utrymme eller inte. Är ju en ganska enkel sak att kunna meddela kan man ju tycka. "Våra nya hörlurar, upp till en meter sladd", "Vårt nya köksbord, upp till 180cm långt".

Har väl förmodligen med att göra att vissa ekonomiplatser har mer utrymme, inte att dessa har mindre än 35tum pitch ibland. Det vore väl ett brott att påstå att det var 4tum mer pitch generellt, om någon påpekar att ekonomiplatserna vid bakre nödutgången har XXcm pitch..

Man kan ju tycka att det vore enklare att skriva "mer generöst utrymme - Säten med 35" pitch" .....men jag misstänker att massorna inte kan relatera till dessa siffror, så man trycker istället på hur mycket mer man får....
 

johhenrik

Medlem
Har väl förmodligen med att göra att vissa ekonomiplatser har mer utrymme, inte att dessa har mindre än 35tum pitch ibland. Det vore väl ett brott att påstå att det var 4tum mer pitch generellt, om någon påpekar att ekonomiplatserna vid bakre nödutgången har XXcm pitch..

Man kan ju tycka att det vore enklare att skriva "mer generöst utrymme - Säten med 35" pitch" .....men jag misstänker att massorna inte kan relatera till dessa siffror, så man trycker istället på hur mycket mer man får....
Då skriver man väl "minst X"?
 

Palazzi

Medlem
Då skriver man väl "minst X"?

Jag tror inte "minst 88cm benutrymme" fungerar, då majoriteten inte vet om det är 77 eller 92cm i ekonomiklass annars. Här statuerar man att utrymmet är större, med "minst/upp till" Xcm... Många fler kan relatera till att "det är trångt i ekonomiklass, nu får jag 1dm mer för benen".

De skulle givetvis föredragit att använda "at least 4inch extra of legroom" om det nu varit möjligt, men om det är 120cm vid nödutgången så ljuger man därmed.

Det finns bara två lösningar: 1. Ange totala antalet cm/inches, men det är värdelöst ut marknadsföringssynpunkt. 2. Inte tala siffror, men folk gillar siffror.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen