Senaste nytt

Prisvärt hotell i Geneve

jimmy_h

Medlem
Tänker besöka Geneve 2 dagar i augusti och letar ett bra och prisvärt hotell vilket visat sig vara svårart.
Prisvärda hotell verkar ligga utanför staden eller i närheten av flygplatsen, funkar det att bo där?
Mest hotell verkar ligga i närheten av tågstationen men även stadens red light.

Var brukar ni bo (när ni betalar ur egen ficka) i Geneve?
 

Palazzi

Medlem
Om du menar prisvärt=billigt kommer det att bli en svår uppgift. Om du Inte är medlem i Accor, så bli det... Ibis centre verkar OK o kostar från 1.500kr/natt. Gissningsvis innebär en private sale på Accor (någon nu?) priser på 1100kr/natt.
 

Resenären

Medlem
Jag bodde här en gång, när jag kunde "åka gratis" på en saxad biljett: Hotel des Tourelles -- Geneve, Suisse
Inte samma stil som grannhotellet, där jag också bott! Men en annan prisklass på Mandarin....
Till/från flygplatsen går tåget på ett par minuter, så visst går det att bo där också. Har dock aldrig gjort det.
 

Anfield

Medlem
Ska till Geneve med frugan !

Vart ska man bo ?

Är det långt att ta sig upp till bergen för en dags vandring ? och i så fall vart ska man vandra ?

Tack snälla !
 

maswan

Medlem
Flygplatshotellen som ligger hyggligt nära spårvagnen ger också en smidig resa in till stan, och man slipper ett byte till spårvagn på centralstation.

När det gäller vandring, säg gärna till vad ni hittade, jag här ännu inte fått tummen ur och tagit mig en extra dag för vandring i varken Alperna eller Jura.
 

Resenären

Medlem
Ska till Geneve med frugan !

Vart ska man bo ?

Är det långt att ta sig upp till bergen för en dags vandring ? och i så fall vart ska man vandra ?

Tack snälla !

Ett utmärkt hotell är Luxury Hotel in Geneva | Mandarin Oriental, Geneva
Billigt, nej. Prisvärt, ja!
För att travestera frågeställaren, så är det därt man skall bo. Ett tips är att boka en flaska Champagne, som väntar på rummet. Frugan lär uppskatta initiativet.
Glöm inte att äta på den indiska restaurangen, som finns i hotellet.

Vandringsberg finns inte direkt inom räckhåll från Geneve. Men beronde på transportmöjlighter, så är det inte långt till Jurabergen, eller tag tåg/bil till Leysin, norr om Montreux.
Eller tag en dagstur till fransk/Scweiziska-gränsen, lite nordost om Geneve. Eller fråga på hotellet, de har säkert bra tips. Normalt när man bor på hotell i tex Geneve, så ingår ett kort som berättigar gratis resande med offentliga transportmedel. Man kan komma längre än vad man anar.
 
Toppen