Senaste nytt

Bokning av längre layovers via SAS hemsida?

nota bene

Medlem
Har för avsikt att boka följande

skdump.jpg

Man kan ju tycka att det borde gå att boka via SAS egen hemsida, men denna långa layover dyker inte upp som alternativ, och jag hittar inget sätt att forcera den (finns ju inte någon vettig multi-cityfunktion).

Är svaret att jag ska boka via UA:s hemsida som ofta annars?


edit: För att delvis svara på min egen fråga lyckas UA prissätta denna biljett till 1842 kr, så några tior lägre än ITA. Om ingen kommer på ett smart sätt att lösa detta så bokar jag via UA.
 
Last edited:
Har du testat att boka med pengar+poäng och bara använda pengar? Ofta får jag fram bättre alternativ där än via vanliga bokningen
 
Det verkade inte gå på United heller, men däremot på travelstore.se!
Namnlöst.jpg

Travelstore är dock ingen resebyrå jag rekommenderar. Inte för att jag rekommenderar någon resebyrå, men i synnerhet inte travelstore.
Det borde gå att ringa SAS och boka den via telefon annars.
 
(Ditt pris från travelstore.se lär ju vara med 150 kr rabatt för internetbanksbetalning eller liknande)
Helt säkert är det så, jag kollade inte så noga :)

Ja synd att den är tungrodd. Men riktigt bra funktioner, jag gillar t ex att kunna speca bokningsklass. SAS egna sida har ju svårt att ens visa bokningsklassen...
 
  • Gilla
Reactions: El0

Johan Hbg

Medlem
Det verkade inte gå på United heller, men däremot på travelstore.se!
Visa bifogad bild 38678

Travelstore är dock ingen resebyrå jag rekommenderar. Inte för att jag rekommenderar någon resebyrå, men i synnerhet inte travelstore.
Det borde gå att ringa SAS och boka den via telefon annars.
Jag har ibland lite "udda" resvägar, ringer SAS och går fint att få det bokat. Uniteds site är väldigt bra för rutter/priser. Som sagt tar lite extra tid osv ju, men får alltid det jag vill ha. Jag vill iaf alltid undvika resebyråsiter.

Efter alla dessa år har man väl slutat hoppas att sas.se någonsin skall kunna hantera multi-city.
 

trskial

Medlem
Varför kan man inte via SAS:s hemsida boka "multi-city" på en och samma biljett som på Emirates´s hemsida som exempel utan du måste göra olika bokningar?

Ett exempel jag har där jag måste boka i omgångar är till våren då sambon och jag ska till London 19-28 Mars.

Då vill jag ha följande resa på en och samma biljett

19 Mars
Tromsö-Oslo
20 Mars
Oslo-London SAS Plus
28 Mars
London-Tromsö

Hade nu multicitybokning funnits på SAS så hade det gått toppen, men nej det finns ju inte:)
 
Toppen