Senaste nytt

50 minuters transfertid i Oslo. Lugnt?

MegaFlyer

Medlem
Inga problem. Hade 40 min för ett byte till Dusseldorf, hann en svindyr macka i transit...

Kan dock bli svettigt om du blandar bolag - typ Norwegian och SAS - och råkar ut för en försening på inkommande. Men har du sparat bra med deg så får du betala med nerverna :) U play, u pay (och vice versa)...
 

Kiev

Medlem
Går helt fint. Har bare en gang blitt stående mer enn tre-fire minutter i passkontroll, og det var like før Hajj hvor man tydeligvis satte opp flere smekkfulle chartermaskiner til Mekka. Dyp granskning og nøye stempling av alle pass så det tok over en time å komme igjennom passkontrollen - helt på Dulles-nivå :(
Heldigvis ventet USA-maskinen på oss siden halvparten av passasjerene sto i samme kø. Ennå noen måndeder til årets Hajj så det skal ikke være noe problem :)
 

chazzie

Medlem
Instämmer med kören, det fungerar fint på kort tid, jag tror det tog 20 min från gate till gate för mig inklusive passkontroll mm.
 

agehall

Medlem
Det beror på NÄR man byter och vilken gate man landar vid skulle jag säga. Landar man på fel sida, dvs måste igenom säkerheteskontrollen, så kan det ta evigheter om man har otur. Är kön lång så kan det mycket väl gå fortare att gå ut och ta fast track (förutsatt att man har tillgång!) tillbaka in.
 
Det beror på NÄR man byter och vilken gate man landar vid skulle jag säga. Landar man på fel sida, dvs måste igenom säkerheteskontrollen, så kan det ta evigheter om man har otur. Är kön lång så kan det mycket väl gå fortare att gå ut och ta fast track (förutsatt att man har tillgång!) tillbaka in.
Sant, men å andra sidan har man riktigt mycket otur så kanske inte ens 2 timmar räcker. Det beror helt enkelt på hur mycket otur man har :)
Men under hyfsat normala omständigheter skulle jag ändå säga att det inte är något att oroa sig för med 50 minuters bytestid
 
Toppen