Senaste nytt

Awardplatser till Buenos Aires, tillgänglighet på Lufthansa?

varva77

Medlem
Har en 2-4-1 Amex Eurobonus voucher som jag vill utnyttja till Buenos Aires någon gång nästa höst så jag är mer än tidigt ute. LH flyger ju dit och undrar därför om det finns någon sportslig att få tag på ett par platser i Business? Givetvis omöjligt att svara på men hur brukar det vara om man är ute i god tid och flexibel? Försökte senast med LH och LX till Muscat men var helt omöjligt trots framförhållning och flexibilitet (blev TK tillslut).
Undrar mest om någon har någon erfarenhet eller tips att dela med sig för att få till det. Nackdel att man inte bokar via M&M? Släpps det successivt med start 330 dagar? Antar det men finns det något mönster man kan följa?

Finns väl något ANA tool som kan vara till hjälp men skulle helst undvika att signa upp mig om möjligt..
 

palmen

Moderator
Bara att använda uniteds hemsida och söka efter awardbiljetter, det är saver award du ska leta efter.
I Star Alliance forumet finns det en klistrad tråd med guide för hur du söker där.
 

Jonas C

Medlem
TK släpper rätt många bonusplatser till Buenos Aires. Hade nog hellre flugit med dem än Lufthansas mediokra Business.
 

Kricka

Medlem
@Jonas C Jag flög LH C till Sao Paulo och hem från Rio de Janeiro. Mycket trevlig
upplevelse med deras nya Businessstolar. Har inte provat TK på riktig long-haul men
deras Business har inte imponerat, vare sig servicemässigt eller hårdvarumässigt på
de sträckor jag testat från Istanbul (Stockholm, Beirut, Astana och Kabul).
 

varva77

Medlem
Tackar, skall kika på UA's hemsida.

TK är ju inte fel men 30h+ istället för 17 måste jag ta med i beräkningen.
 

Dr. Miles

Expert
Jo man behöver övernatta i Istanbul, men de bjuder på hotellet. Ganska smidigt med 17.25 avgången, så man hinner ta sig ut till Arlanda lagom efter jobbet.
Inte nog med det, en stop på Sao Paulo också.
Även om hårdvaran och mjukvaran av Turkish Airlines Business class kan vara en aning bättre än Lufthansa Business class, kan det inte vara värt för så mycket omväg och tid.
 
Toppen