Senaste nytt

Vad har hänt med Emirates rea?

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om vad har hänt med Emirates kampanjer.
Jag har inte sett bra First class/Business class kampanjer av Emirates ganska lång tid.
Har Emirates gett upp kampen mot Qatar Airways? Eller har de tillräckligt många kunder i First class och i Business class utan rea?

T ex pågående Business class kampanj är runt 20.000 SEK inkl. skatter till Bangkok, Hong Kong, Singapore, Kuala Lumpur. Vilket anser jag inte speciellt bra priser nu för tiden.

Featured Fares | Special Offers | Destinations | Emirates Sweden
 

Flying P

Medlem
Vi har ju noterat att Qatar inte längre har lika bra kampanjer som tidigare heller, förutom till tex Bangkok. Kan det vara så att vi ser ett gentlemen agreement mellan gulf carriers om att inte dumpa priserna i C? OBS! Enbart spekulation.
 

johhenrik

Medlem
Vi har ju noterat att Qatar inte längre har lika bra kampanjer som tidigare heller, förutom till tex Bangkok. Kan det vara så att vi ser ett gentlemen agreement mellan gulf carriers om att inte dumpa priserna i C? OBS! Enbart spekulation.
Det är väl en slutsats man kan dra efter något år kanske, men redan? Det är ju bara 3 månader sen de sålde Business till Singapore för 10.000kr, så i min värld har de ju fortfarande väldigt bra priser. Men visst, deras veckoatliga reor verkar ju ha slutat. :)
 

Flying P

Medlem
Men snälla @Flying P det kallas kartell och det är inte tillåtet.
Men snälla 011430121 det är givetvis så att jag vet vad det heter och att det är illegalt. Dock är jag väldigt försiktig med att anklaga företag om det och därför uttryckte jag mig konservativt.

För övrigt är det underhållande att du inte klankar ner på alla andra som gör och/eller antyder saker som inte är tillåtna.
Ta lite semester, det verkar behövas. ;)
 

Flying P

Medlem
Det är väl en slutsats man kan dra efter något år kanske, men redan? Det är ju bara 3 månader sen de sålde Business till Singapore för 10.000kr, så i min värld har de ju fortfarande väldigt bra priser. Men visst, deras veckoatliga reor verkar ju ha slutat. :)
Ja absolut, har ju ingen fakta och det var därför jag bara luftade tanken lite lätt. :)
Skulle dock inte bli förvånad om det visar sig stämma med tanke på hur OPEC hanterat oljepriset historiskt.
 

011430121

Medlem
Men snälla 011430121 det är givetvis så att jag vet vad det heter och att det är illegalt. Dock är jag väldigt försiktig med att anklaga företag om det och därför uttryckte jag mig konservativt.

För övrigt är det underhållande att du inte klankar ner på alla andra som gör och/eller antyder saker som inte är tillåtna.
Ta lite semester, det verkar behövas. ;)
Skulle försöka vara lite lustig det var nog det mest underhållande i mitt inlägg, sedan förstår jag inget av det övriga du skriver, kan dock meddela att jag har semester
 

mtlmr

Medlem
Det finns olika sätt att driva kartell. Ofta kan det vara så att de inte behöver prata med varandra, utan bara sända ut signaler om vad de vill göra, och så är de lite följsamma till varandra.

Jag tycker att signalerna ang Qatar inte riktigt rimmar med kartell, utan både här och på andra ställen på nätet signaleras ganska god beläggning - alltså ganska lite anledning till prisdumpning.

Men snälla @Flying P det kallas kartell och det är inte tillåtet.
 

Dr. Miles

Expert
Då kommer jag med min ursprunglig fråga, har Emirates bra beläggning i First class och i Business class så att de inte behöver att köra kampanjer?
Det är lite svårt att tro att Emirates har fått så pass många avtalskunder från Norden så att de kan täcka Emirates behov.
 
Toppen