Senaste nytt

Clarion Hotel Post - Sveriges läckraste hotell?

Najk

Medlem
Det är ett trevligt hotell med bra puls i baren. Har för mig att jag gick lite vilse i alla korridorer när jag skulle ta mig upp till poolen men det kan ha med mitt dåliga lokalsinne att göra :)
 

ulagun

Medlem
Bodde där en natt i somras eftersom min favorit Clarion Odin var fullbokat.
Blev uppgraderad till en juniorsvit.
Trots att den låg på översta våningen var det som att hamna i en kolkällare.
Istället för vanliga fönster, små fönstergluggar som släppte in minimalt med ljus.
Dessutom ingick all möblering och inredning i rummet i olika nyanser av svart.
Bokstavligen ett totalt mörker.
Fann restaurang Norda något överprisad och lite överlägsen attityd bland personalen.
Hade kanske för höga förväntningar efter allt positivt jag läst, men håller mig till Clarion Odin även fortsättningsvis. .
 

Palazzi

Medlem
Med mitt begränsade resemönster är det inte jätteofta jag får användning av hotelltipsen här, men nu blev det av. Lyckades iofs tajma in besöket när Roxette spelade, så de generella hotellpriserna var inte direkt låga....

Får se om det bli nya eller gamla delen av hotellet - ser hellre nya delen med lite ljusinsläpp..

Tackar för en bra recension. Får se om vädret tillåter besök i rooftop-poolen... Tjejen, som är från Göteborg, borde väl iofs vara luttrad ;)
 

Agö

Medlem
Med mitt begränsade resemönster är det inte jätteofta jag får användning av hotelltipsen här, men nu blev det av. Lyckades iofs tajma in besöket när Roxette spelade, så de generella hotellpriserna var inte direkt låga....

Får se om det bli nya eller gamla delen av hotellet - ser hellre nya delen med lite ljusinsläpp..

Tackar för en bra recension. Får se om vädret tillåter besök i rooftop-poolen... Tjejen, som är från Göteborg, borde väl iofs vara luttrad ;)
Berätta mer!
 

Palazzi

Medlem
Så fort jag varit där så... Checkar in först 24:e, o jag ska inte på Roxette. För att ställa till det ytterligare var det banarbete, så bussar sista vägen till Göteborg...
Har en tågbokning påväg hem - funderar på att boka om till flyget...för att slippa stressen.
 

Valley

Medlem
Inbokad där några nätter från näsa söndag.
Får vi se om det är så bra som jag hört. Speciellt intresserad av baren, som lär kunna detta med cocktails. :D
 

Valley

Medlem
Vi får göra en jämförelse av upplevelser. Gothia ?

Kommer få en uppgradering av rum nästa gång jag bor på Post - så slutade mina 2 nätter på detta hotell.
Något annat svar på mina synpunkter fick jag inte.

Rummet inget ont att orda om. Utsikt över Trädgårdsföreningen. Gillade dubbla handfat och att det i badrummet fanns en separat toalett.
Men där stannar det mysiga.

"Riktiga" baren var stängd när vi kom dit. Vi fick sitta i en solkig och tämligen grisig Vrå-bar. När man ber bartendern? ordna så att bordet blir städat/avtorkat fick vi höra att vi fick leta reda på de som hade det som jobb. De som sprang runt var inte intresserade av att städa bord. Var bara att göra det själva.
Old F var inget över det vanliga. Ren standard med massor av is, men varför ? G T där man inte har Tonic på flaska :mad:
Irish C ingen överraskning.
Takterassen man skryter så om var ett bäbisdagis. Bäbissim och barnlek i Poolen. Stolar används som skötbord.
Och, plastglas i baren.

Frukosten får minuspoäng även den.

Dag 2 gick vi till Radisson bar och så bäst av allt, Avalon Bar.
Manhattan, Old F och Margarita serverad i frysta glas. Och med en enda stor isbit i min Old F och ingen is i min Manhattan.
G T med Tonic i flaska som man själv kan fylla på med.
Tack också till bartendern introducerade mig för sockerlag i Old F och inget sodavatten. :)
 
Toppen