Senaste nytt

Hitta hotell centrala Oslo 16-18 Juli

Ozz

Medlem
Sitter och bokar nästa helgs "AC/DC-turné" och får till min stora fasa se att det finns banne mig inte ett enda hotellrum i centrala Oslo. Har plöjt igenom alla tänkbara bokningssajter men det är nobben överallt.

Nån här som har nån idé eller hotell av bra standard som inte ligger med på bokningssajterna?
Eller nån som har nån idé om hur man kan hitta nåt bra boende?
2 personer med incheckning 16/7 och utcheckning 18/7.
 
Du har inte status hos någon hotellkedja som inkluderar rumsgaranti?

Radisson Blu Alna är väldigt nytt och fräscht, aldrig fullt pga läget. En taxi från byn kostar ca 500 NOK.
 

Ozz

Medlem
Airbnb körde jag senast. Prisvärt.
Nja, säkert kanonbra men känns sådär just nu, med bara två nätter så föredrar jag hotell.

Du har inte status hos någon hotellkedja som inkluderar rumsgaranti?
Radisson Blu Alna är väldigt nytt och fräscht, aldrig fullt pga läget. En taxi från byn kostar ca 500 NOK.
Har bara högsta status på Hilton (Diamond) men det finns ju inga hotell i Hiltonfamiljen i Oslo.
Scandic 3rd floor har inte rumsgaranti tyvärr och de andra hotellkorten har jag ingen bra status på.
Är inte så sugen på att vara beroende av taxi efter konserten på natten då jag vet att det är kaos med alla som skall ha tag på en bil.

Ringde precis Visa Infinite´s conciergeservice och han som svarade kopplade mig till deras service i Norge och han jag pratade med där trodde inte att det skulle vara några problem att hitta nåt. Dom skulle återkomma under förmiddagen i morgon.
 

Ozz

Medlem
Radisson Blu Alna är väldigt nytt och fräscht, aldrig fullt pga läget. En taxi från byn kostar ca 500 NOK.
Kikade närmare på det precis och tyvärr stämde inte "aldrig fullt pga läget" denna gången...;)
We're sorry, there are no rooms available on your requested dates.
Please amend your dates or select another hotel.
 

bnr

Medlem
Såg väldigt dåligt ut när jag kikade på Trivago, de få hotell som fanns låg väldigt långt bort.
Är nog också inne på @fcx spår, Airbnb ser betydligt mycket bättre ut.
 

Magino

Medlem
Provade att ringa till Club Carlson för att se om det gick att utnyttja 72h availability guarantee som man har som Guld medlem. Kille jag pratade med kontaktade Radisson Blu Scandinavia och Radisson Blu Palza och båda var överbokade och kunde inte erbjuda några rum.

Har aldrig använt den tjänsten förut så vet inte om man kan gå väga på annat sätt för att få bättre resultat.
 

Stefan62

Medlem
Det finns ju hotell Gardermoen och då går Flytoget ända fram på ca 20 min - men i city är det ju inte.

Scandic Holmenkollen har rum just nu när jag kollar.
 

Ozz

Medlem
Det finns ju hotell Gardermoen och då går Flytoget ända fram på ca 20 min - men i city är det ju inte.

Scandic Holmenkollen har rum just nu när jag kollar.
Såg att Scandic Holmenkollen hade rum också men jag vill helst inte vara beroende av taxi efter konserten då jag vet vilket kaos som väntar.
Hade planerat att åka tåg men vi pratade om att tänka om lite och att ta bilen i stället, då är vi inte lika beroende av att bo i city.
Inväntar spänt på att se vilka förslag Infinite´s concierge kan rota fram, dom lovade som sagt att mejla under fm idag.

Tack för allt engagemang i tråden så länge!
 

Stefan62

Medlem
Såg att Scandic Holmenkollen hade rum också men jag vill helst inte vara beroende av taxi efter konserten då jag vet vilket kaos som väntar.

Till Holmenkollen går även t-bana samt att det är möjligt att promenera i sommar-natten!

Hoppas Ni får en minnesvärd konsert-kväll!
 
Toppen