Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Jacob

Medlem
Första flygningen idag som EBD "på riktigt". EBD kom helt korrekt upp som status på boardingkortet, skrev ut ett boardingkort mest för att se.

Kunde också notera att sätet bredvid mitt proaktivt blivit blockat, det var blockat redan när online-incheckningen öppnade. I övrigt inget speciellt före eller under flygningen, men så var det bara en kort flygning på en timme.

Något annan som noterat något nytt sedan EBD-prefixet infördes?
 

mha321

Medlem
Kunde också notera att sätet bredvid mitt proaktivt blivit blockat, det var blockat redan när online-incheckningen öppnade.
Frågan är om det verkligen var EBD-prefixet, eller om det var tur?

Jag har i princip märkt motsatsen - tidigare kunder jag som EBD (eller EBG då i systemen) välja valfri plats inklusive de som var blockade av en EBG som satt bredvid. Bokningar med EBD kan jag inte göra det längre (misstänker att det är samma anledning som att man med EBD-prefixet inte kan byta plats alls i Go. I plus kan jag byta men som sagt inte till blockade platser). Inte för att jag vill byta till platsen bredvid en blockad, men jag tycker det tyder på att just de delarna av systemet faktiskt inte känner till EBD ännu?

Eller såg du tydligt vid incheckningen att det var din block som låg på sätet bredvid?
 
Jag satt på en fullpackad 737-700 från VBY-ARN i morse, jag var den enda i plus som hade seatblock brevid mig...vet inte om det var EBD eller inte men jag var nöjd iaf :D
 

nota bene

Medlem
Jag har haft några flygningar i förra veckan där det var nästan fullt i planet (ca 10-15 platser totalt fördelat i Plus/Go) och alltid fått seat block. Så 1. SAS verkar ha fått block att fungera igen och 2. EBD verkar ha prioritet över EBG i denna feature (så flera EBG-taggar utan block).
 

Jacob

Medlem
Frågan är om det verkligen var EBD-prefixet, eller om det var tur?
Det var absolut inte tur. När jag checkade in såg det på seat mapen ut som någon satt i stolen bredvid, 08E i detta fall. Jag var den första som checkade in (boarding nummer 1) och naturligtvis skulle ingen ensamåkande person ett dygn före avgång men en hel kabin av lediga stolar välja ett mittensäte. Stolen var inte heller trasig och förstås satt det senare inte heller någon där.

Antingen har de en ny funktionalitet eller så var det någon på operations som proaktivt gick in och blockade sätet. Men jag tackar och bockar.
 
Toppen