Senaste nytt

Värt att betala 10% mer för att boka direkt?

BAS

Medlem
Har bestämt mig för att boka Radisson Blu i Cork, Irland till nästa vecka. Tyvärr verkar jag ha missat alla fina erbjudanden, jag kan i alla fall inte hitta något aktuellt.

Jag har precis anmält mig till Club Carlson, samt ansökt om guldnivå (från AMEX Platinum). Troligen kommer jag dock inte att hinna få guldnivån reggad före resan (onsdag-lördag nästa vecka). Har alltså ingen erfarenhet av CC-programmet, och lite diffust hur jag ska ställa mig till det.

Min bokning skulle kosta 672 Euro om jag bokar direkt på CC:s hemsida, men via Expedia skulle jag få det 605 Euro (samma grundpris, men 10% rabattkod via Personalkortet).

Vad tycker ni, är det värt 67 Euro att boka direkt? Borde väl i och för sig få 1500 Eurobonuspoäng om jag bokar direkt, vilket för mig är värt i alla fall 17 Euro, så frågan får kanske modifieras till "Är det värt 50 Euro att boka direkt?".

Samma avbokningsregler, och betalning vid incheckning på båda alternativen.

Ok, handlar om småpengar i sammanhanget, men jag tycker dessa funderingar är roliga.
 

Elias

Medlem
Om du bokar via CC direkt så får du ca 15000 CC poäng som i MIN värld är värda ca 450 SEK. Om du hinner bli CCG så får du ca 20000 poäng med totalt:) Synd att trippla poäng kampanjen slutade i förrgår annars hade du fått det trippla:)
 
  • Gilla
Reactions: BAS
Toppen