Senaste nytt

Flying Blue Promo Awards: September - Oktober 2015

henrik l

Medlem
Funderar på att gå med i Flying Blue för att försöka komma åt AF F. Ni som är bevandrade, hur ofta dyker det upp en Promo Award med AF F? Eller dyker det överhuvudtaget upp någon? Har för mig att @Jacob kom åt en sådan för några år sedan. Läste på lite mera, F verkar normalt bara finnas som flex award och "Elite" only. Vilket status måste man ha för att komma åt F?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Funderar på att gå med i Flying Blue för att försöka komma åt AF F. Ni som är bevandrade, hur ofta dyker det upp en Promo Award med AF F? Eller dyker det överhuvudtaget upp någon? Har för mig att @Jacob kom åt en sådan för några år sedan. Läste på lite mera, F verkar normalt bara finnas som flex award och "Elite" only. Vilket status måste man ha för att komma åt F?
Om jag inte minns helt fel, First class award med Flying Blue är tillgänglig endast för statusmedlemmar (Flying Blue Gold och uppåt?)
Jag har aldrig sett Air France First class award på Promo Awards.
 

Homer

Medlem
Om jag inte minns helt fel, First class award med Flying Blue är tillgänglig endast för statusmedlemmar (Flying Blue Gold och uppåt?)
Jag har aldrig sett Air France First class award på Promo Awards.

Funderar på att gå med i Flying Blue för att försöka komma åt AF F. Ni som är bevandrade, hur ofta dyker det upp en Promo Award med AF F? Eller dyker det överhuvudtaget upp någon? Har för mig att @Jacob kom åt en sådan för några år sedan. Läste på lite mera, F verkar normalt bara finnas som flex award och "Elite" only. Vilket status måste man ha för att komma åt F?


Bara en gång de senaste åren såvitt jag vet

Promo awards i Air France La Première (Första Klass) |
 

Dr. Miles

Expert
Poängmässigt kostar First class award fruktansvärt mycket på Flying Blue.
Den här tabellen är för Flying Blue First class award per enkelresa
Screenshot20150630_01.png

Källa: Naamloos document


Om du är intresserad av First class award inom Skyteam, Saudia Alfursan kan vara ett alternativ.

Saudia Alfursan:
Europa-Nordamerika (exkl. Hawaii, Alaska, Mexico) t/r: 150.000 miles​

Redeeming on SkyTeam
 

henrik l

Medlem
Är ju drabbad av first class syndrom och har prickat av 10 av 16 bolag på min lista (varken AA eller United finns där). Swiss är överkomligt att köpa om man kör blandade klasser till DXB, men för AF verkar det krävas en kraftansträngning, men skam den som ger sig:D
 

Homer

Medlem
Är ju drabbad av first class syndrom och har prickat av 10 av 16 bolag på min lista (varken AA eller United finns där). Swiss är överkomligt att köpa om man kör blandade klasser till DXB, men för AF verkar det krävas en kraftansträngning, men skam den som ger sig:D


Köp en biljett, gör statusmatch med Alitalia och kreditera till MilleMiglia, sen bokar du Etihad för poäng,
fast det ser inte ut som det går att boka 1:a klass ?
 

Porsan

Medlem
Tittade bara väldigt snabbt men jag kunde inte se många 50%...
Tycker FB Promo Awards bara blir sämre och sämre, för bara ett par år sedan dök det relativt ofta upp resor till tex NY i C för 50k miles och 40k i C till Dubai. Nu får man nästan betala samma antal poäng i eco...

Dessutom inte ett enda erbjudande i C på longhaul destinationer denna perioden.
 
Toppen