Senaste nytt

Ana First Tokyo Haneda - Frankfurt

Jag har precis bokat First från Haneda till Frankfurt. Självklart så började jag söka här sen vad jag hade att förvänta mig. Döm om min förvåning när den första tråden som kommer upp är från @Dr. Miles där det nämns att London och Paris är de första flygplatser som skall få First från Haneda (ANA öppnar Tokyo Haneda-London/Paris med First class kabin | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor). Är det så att jag bokat grisen i säcken och får business class service dessa 12h och 10 minuter (hemska tanke...). Eller är det så att man har startat upp Frankfurt med First också? I så fall, vad har jag att förvänta mig? Har sökt här, och på ANA's hemsida men det känns lite spretigt. Jag har bara erfarenhet från Lufthansa First sen tidigare.
 

Glenn E

Medlem
Just nu finns det 2 flyg om dagen med ANA 777-300ER med F kabin från Haneda till Frankfurt.
I höst tror jag det var ändras det till ett flyg med 777-300ER och ett med 787 (utan F)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har precis bokat First från Haneda till Frankfurt. Självklart så började jag söka här sen vad jag hade att förvänta mig. Döm om min förvåning när den första tråden som kommer upp är från @Dr. Miles där det nämns att London och Paris är de första flygplatser som skall få First från Haneda (ANA öppnar Tokyo Haneda-London/Paris med First class kabin | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor). Är det så att jag bokat grisen i säcken och får business class service dessa 12h och 10 minuter (hemska tanke...). Eller är det så att man har startat upp Frankfurt med First också? I så fall, vad har jag att förvänta mig? Har sökt här, och på ANA's hemsida men det känns lite spretigt. Jag har bara erfarenhet från Lufthansa First sen tidigare.

När jag startade den tråden använde ANA Boeing 787 på Tokyo Haneda - Frankfurt.
ANA startar Tokyo Haneda - Frankfurt fr o m januari 2012 med Boeing 787 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Detta ändrades när ANA ersatte Boeing 787 med Boeing 777-300ER som har First class kabin i Maj 2015.
ANA S15 International Operation Changes | Airline Route

Numera flygs ANA:s två flygningar mellan Tokyo Haneda - Frankfurt med Boeing 777-300ER som har First class kabin.

Kod:
NH  203 
HND 15/08/25 0:50 
FRA 15/08/25 6:00 
77W
F5 A5 J9 C9 D9 Z9 P0 R0 Y9 E0 B9 M9 U9 H0 Q0 V0 W0 S0 L0 K0 N0 

   
NH  223 
HND 15/08/25 11:30 
FRA 15/08/25 16:40 
77W
F7 A4 J9 C9 D9 Z7 P0 R0 Y9 E9 B9 M9 U9 H6 Q4 V0 W0 S0 L0 K0 N0
 

Glenn E

Medlem
Man kan söka så här på Matrix - ITA Software by Google

nhfsearch.JPG
 
Tackar! Jag har redan bokat och fått bekräftelse på First men jag blev osäker.

Så, vad kan jag förvänta mig då?
 
Efter att ha läst igenom de olika reseberättelserna som ni nu länkat, samt de jag hittat själv, så verkar jag i alla fall inte behöva bli besviken. Som jag nämnde tidigare är min enda jämförelse LH F. Mitt enda orosmoln är att champagnen tar slut ;).
Har du en t/r med ANA F (alltså 2 flighter?) och inte prövat LH F försök boka om en av flighterna i sista sekund för att pröva FCT och deras service.. Där finns ingen risk att champagnen tar slut i alla fall :rolleyes:

Pursern på min flight i februari mellan Tokyo - Paris sa att dom lastade 4 flaskor Krug och 2 flaskor Charles Heidsieck blanc des millesime 1996. Dessa skulle även räcka på returen vilket ger de 2 krug flaskor och 1 Charles flaska per väg då på en restid över 12 timmar som min flight var med 50% av kabinen bokad.... Det säger sig själv hur fort förstaklass champagnen tog slut :(
 
Toppen