Senaste nytt

Boka Hotell,checka in, men inte bo där!

Jockezona

Medlem
Jag har en fundering.

Jag bokade ett Hilton hotell i Las Vegas för 3 nätter i juni/juli, dum som jag är och mot mina principer så förskottsbetalade jag rummet. Valde sen ett annat Hilton hotell för samma period då det föll mig mer i smaken. Jag är helt beredd på att ta den ekonomiska förlusten för detta, men det borde väl gå att checka in på båda hotellen men bara bo på det ena? För att tjäna poängen så att säga.

Vad tror ni?
 
Jag ser inga problem med det. Dock lär dom väl undra efter första natten då sängen fortfarande är lika fint bäddad....
 

Jockezona

Medlem
Jag får väl fråga i receptionen om det är ok att göra så här. Det borde ju inte vara ett regelbrott på något sätt, jag har ju trots allt betalat för rummet och borde få nyttja det som jag önskar.
 

Stefan62

Medlem
Jag får väl fråga i receptionen om det är ok att göra så här. Det borde ju inte vara ett regelbrott på något sätt, jag har ju trots allt betalat för rummet och borde få nyttja det som jag önskar.
Självklart - Du får boka och betala hur många rum Du vill och Du behöver inte bo i rumme!
 

andreas

Medlem
En liten heads-up @Jockezona ; -Jag gjorde detta i Stockholm på ett park-inn och ett radisson blu. När jag sen skulle claima mina stays fick jag avslag för att "det går inte att bo på två hotell samtidigt i samma stad". Ett antal mail följde men kundtjänst gav sig inte. Båda bokade med 2-4-1 utanför aktuella kampanjer så ingen större poängförlust. Vet inte om Hilton ser på samma sätt, men en heads-up till dig bara! :)
 
En liten heads-up @Jockezona ; -Jag gjorde detta i Stockholm på ett park-inn och ett radisson blu. När jag sen skulle claima mina stays fick jag avslag för att "det går inte att bo på två hotell samtidigt i samma stad". Ett antal mail följde men kundtjänst gav sig inte. Båda bokade med 2-4-1 utanför aktuella kampanjer så ingen större poängförlust. Vet inte om Hilton ser på samma sätt, men en heads-up till dig bara! :)
Det är väl bara att säga att du inte gillade sängen på det första hotellet :D
 

freno

Medlem
kan man checka in utan att fysiskt vara på plats? går ju att checka in via mobilen, men måste du signa något papper? eller kan du boka och checka in för att få en stay?
 
Toppen