Senaste nytt

Vad är Hilton Base Points?

Bonden

Medlem
Tack vara BC är jag nu HHonors Gold!

Naturligtvis så var jag tvungen att kolla om det finns någon chans att bli det även 2013 :p

Så här ser det ut idag:
"36 more nights or 16 more stays or 60,000 more Base points."
både antal nätter och hur många gånger man måste stanna känns körda, däremot så finns det ju chans att kunna slå 60.000 points.. Frukostar, Parkering, måltider och annat har ju en tendens att öka antalet poäng rätt mycket.

Men vad är base points?
* Poäng som bli av rena övernattningar?
* Double Dip är det base points?
* Guldbonusen påverkar den basepointsen?
 

Senator

Moderator
Hejsan,

"Base Point" är summan du spenderar på Hilton omräknat i USD. Så enkelt räknat måste du:
Bo 36 nätter eller,
Ha 16 vistelser eller,
Spendera mer än US$6.000 på ett år

Jag har varit Diamond VIP i 6 år, och det har alltid varit det sista. Ofta har jag haft med mig andra (2 eller flera rum) så jag har kunnat boka av mot detta. Ett år var jag även värd för ett möte i London och tog notan på £7000 som räckte lång väg :p

Alla andra bonuspoäng ingår inte i "Base Point"

OBS! Jag får enormt mycket ur mitt Diamond VIP kort tycker jag. Jag har nästan 1 million HH poäng som jag tänker växla in på nåt av dom dyrare ställen över tid (Maldiverna, Hawaii, South Beach).
 

Senator

Moderator
Senator: Jag utgår från att det inte är spend på dina semesterresor det handlar om för intjäningen? :)

Nja... 30-40% kanske? :p Men med tanke på att jag har snittat 14 dagar över jul/nyår + samma på sommaren med flera rum eller kompis/flickvän/bror är inte $3000 så mycket när man är flera och åker bort. Svårt att hitta bra hotellrum världen runt för under $150 per natt eller hur? :cool:
 

tourist

Medlem
Vilken Double-dip är att rekommendera?

1hilton+1 Avios verkar spontant som en bra affär?

Det är svårt att slå BMI DC fixed miles, 1000 miles per natt upp till 3000 miles per vistelse. Men det är ju kanske inte så intressant om du inte redan samlar DC-miles.
 

Senator

Moderator
Jag lägger allt hos Hilton. Här är ett utdrag från en vanlig natt på Hilton Zurich där mitt avtalspris är CHF 245:

2011 Q4 PICK OFFER - HILTON ZURICH AIRPORT 2,211
Base Points - HILTON ZURICH AIRPORT 2,211
DIAMOND VIP BONUS - 50% 2011 - HILTON ZURICH AIRPORT 1,105
50% BONUS ON BASE POINTS - HILTON ZURICH AIRPORT 1,105

Notera att om man inte lägger DoubleDip på ett flygbolag får man 50% extra. Sen har jo HH nästan alltid en kampanj av nåt slag. Så här blev det 6.611 poäng för en natt
 
Toppen