Senaste nytt

Fler plan, innebär det att 340 flyger vidare?

pswe

Medlem
saxat från delårsrapporten

SAS investerar i framtiden och de nya förenklade kollektivavtalen för piloter skapar förutsättningar för framtida expansion och som endirekt konsekvens utökar SAS långdistansflottan med ytterligare tre flygplan”, säger Rickard Gustafson, SAS VD och koncernchef.

När kommer meddelande om nya linjer? :)
 

Fredrik

Medlem
Man nämnde väl i slutet på förra året att det skulle komma nya linjer. Hong Kong är redan nämnt och nu börjar det bli dags för nästa linje. Det borde bli något i USA och jag har, tyvärr, läst Miami på någon av de norska forumen. Superlinje för andra kanske men inte för mig och jag ser inte riktigt ekonomin för SAS.

Jag tror också det här betyder att 3 A340 blir kvar ett tag till. Jag antar att man kommer att lägga en beställning på A350 för att förnya men att den kommer att ta ett tag att få dem levererade och att A340 får agera under tiden.
 
Nya långlinjer är alltid spännande. Det går att spekulera hur mycket som helst.

Miami känns ju rätt logiskt med tanke på att "rödnosen" inte flyger dit. Frågan är hur det ser ut med fraktmöjligheter?

Vågar SAS satsa på Indien igen eller sätter historiken stopp?

Väntar spänt på den dagen då ett besked om nästa långlinje kommer.
 
Nya långlinjer är alltid spännande. Det går att spekulera hur mycket som helst.

Miami känns ju rätt logiskt med tanke på att "rödnosen" inte flyger dit. Frågan är hur det ser ut med fraktmöjligheter?

Vågar SAS satsa på Indien igen eller sätter historiken stopp?

Väntar spänt på den dagen då ett besked om nästa långlinje kommer.
Vad menas med rödnosen? Det kan ju inte vara Norwegian eftersom de flyger till "Miami".
 

mtlmr

Medlem
Så länge bränslet ligger på nuvarande priser kan ju 340 vara lönsamt att behålla - problemet är att investera i en linje som inte kan öppnas på länge - än mindre vara lönsam - förrän oljepriserna riskerar vara tillbaka på högre nivåer. Om man nu tror att så blir fallet.

Vill man göra en 340-faceplant igen och öppna en linje lagom till oljepriset hoppar upp till $120? Eller kör man en större lönsam flotta med oljepris på $65? Time will tell
 

Viking75

Medlem
Låter väldigt intressant, man blir nyfiken men samtidigt lite skeptisk. SAS är "mitt" bolag och jag blir lite orolig då likviditeten och resultaten inte riktigt ser ut att hålla ännu..
Hoppas givetvis att detta är på god väg att ändras då det ser betydligt bättre ut nu. Heja SAS!
 
Toppen