Senaste nytt

Delta air lines CRJ-900 First

Voyageur

Medlem
Någon som har erfarenhet av ovanstående produkt? Har en inbokad eftermiddagsflygning JAX-JFK, sätad på första raden. Tänkte vänstra lite från A* med annan allians då prisskillnaderna var rejäla. Hur ser servering ut, snacks eller stabilare lunch? Förväntar mig inga stordåd, men en liten trevlig eftermiddagsflygning :)
 

fcx

Medlem
Amerikanska flygbolag brukar vara föredömliga när det gäller att beskriva ombordserveringen:

SHORTER FLIGHTS
Fill up on a hearty selection of savory and healthy snacks on flights 251–899 miles, and enjoy lighter complimentary snacks, like your choice of cookie, pretzel or peanuts, on flights up to 250 miles.

MEDIUM FLIGHTS
Between 5:00 a.m.-1:30 p.m. and 4:00 p.m. and 8:00 p.m. enjoy a full meal on flights 900-1399 miles. Between 1:30 p.m. and 4:00 p.m. and after 8:00 p.m., enjoy a hearty selection of snacks.

LONGER FLIGHTS
On longer flights 1,400+ miles between 5:00 a.m. and 9:00 p.m., fill your belly with delicious full meal menu offerings, in addition to a hearty selection of snacks, such as fresh fruit, peanuts, chips, pretzels and cookies.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Voyageur

Medlem
Tackar! Precis vad jag hittade också. 828 miles klarar med nöd och näppe inte medium kategorin, men man kan vara hoppfull!
 

Senator

Moderator
Jag kan inte Delta, men det har varit i min erfarenhet skillnad på om det är en "Mainline" service eller "Regional" service på AA, US och UA. Med andra ord, beror på flygplanstyp... Vissa kärror har inte möjlighet att servera varm mat..

Sedan finns det vissa marknader som "får mer". T.ex New York till Chicago är en sådan marknad där det erbjuds mer än vad distansen i normala fall skulle indikera.
 

Voyageur

Medlem
Jag kan inte Delta, men det har varit i min erfarenhet skillnad på om det är en "Mainline" service eller "Regional" service på AA, US och UA. Med andra ord, beror på flygplanstyp... Vissa kärror har inte möjlighet att servera varm mat..

Sedan finns det vissa marknader som "får mer". T.ex New York till Chicago är en sådan marknad där det erbjuds mer än vad distansen i normala fall skulle indikera.

Får hoppas JAX-JFK är en rutt med lite tonvikt hos Delta folket då. Egentligen var biljetterna så överkomliga så jag nöjer mig med en GT och nötter om så skulle vara och med insikten om att Y hos United och american kostade mer än First hos Delta.

Blir också som en liten överraskning åt sambon som suckat redan i tron att vi ska flyga Y statuslösa. Alltid lika kul när de utskriva biljetterna har rad 1 och First i text utan vetskap :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Får hoppas JAX-JFK är en rutt med lite tonvikt hos Delta folket då. Egentligen var biljetterna så överkomliga så jag nöjer mig med en GT och nötter om så skulle vara och med insikten om att Y hos United och american kostade mer än First hos Delta.

Blir också som en liten överraskning åt sambon som suckat redan i tron att vi ska flyga Y statuslösa. Alltid lika kul när de utskriva biljetterna har rad 1 och First i text utan vetskap :)

Ha inte för höga förhoppningar ;) Det står "Refreshments" under Meals..

Jämför det med "Mainline" service från Orlando så står det:
"Dinner, Complimentary Refreshments and Premium Snacks for Purchase"

Din G&T är nog säker, jag gissar någon form av låda med snacks...
 

Voyageur

Medlem
Ha inte för höga förhoppningar ;) Det står "Refreshments" under Meals..

Jämför det med "Mainline" service från Orlando så står det:
"Dinner, Complimentary Refreshments and Premium Snacks for Purchase"

Din G&T är nog säker, jag gissar någon form av låda med snacks...

Hoppet är det sista man ger upp, förväntningar är det första :)
 

flapps

Medlem
Hoppet är det sista man ger upp, förväntningar är det första :)

Har gjort en liknande resa så det är som @Senator skriver. Du får en liten låda med en Brownie och nåt annat krams. Hittar inte bilden just nu. Drickvagnen kan du ju köra fullt ut :) Sen var det en trevlig inflygning till JFK iallfall..
 

Attachments

  • Inflygning jfk.jpg
    Inflygning jfk.jpg
    {memory} MB · Visningar: 324

Voyageur

Medlem
Har gjort en liknande resa så det är som @Senator skriver. Du får en liten låda med en Brownie och nåt annat krams. Hittar inte bilden just nu. Drickvagnen kan du ju köra fullt ut :) Sen var det en trevlig inflygning till JFK iallfall..

Men då får jag åtminstone en chans att jämföra SAS muffins med Deltas :) det är alltid värt något!
 
Toppen