Senaste nytt

VIP-service på Arlanda, någon som provat?

Tjaeng

Medlem
Jag visste sedan tidigare att det fanns någon slags VIP-hantering på Arlanda, men inte att den gick att köpa till sig för vem som helst (till dessa priser). Inte heller visste jag att det tycks motsvara en VIP-terminal med såväl separat incheckning, security control som bil till planet, dock utan en ordentlig a la carte-restaurang. Tycks i övrigt vara väl genomtänkt, även om tidsgränsen på 1 timme i privat rum känns lite snålt med tanke på priset. Aldrig ens reflekterat över tjänstens existens förrän jag fick veta att en bekant visst hade lyxat till det och bokat denna VIP-service inför sin smekmånad.

Är det någon här som har erfarenhet av Arlanda VIP? Ska tydligen finnas ett årskort för 65000kr + moms också. Inte för att jag går och funderar i de banorna, men plötsligt dök det ju upp en grej att kryssa av på listan. En grej som ligger lite för tillgängligt för att bara ignorera...

VIP-service på Arlanda - för speciella mottaganden och smidigare resor - www.arlanda.se
 
Last edited:

Sakoz

Medlem
Jag är inbjuden till Arlanda VIP Service eventet på onsdag med limousine färd från Stockholm City. Jag och Björnström ska dit, så det kanske kommer ett reportage lite senare.
 

fly4fun

Medlem
Jag kollega till mig bokade VIP service på ARN för flera år sedan, när han skulle åka på bröllopsresa med Qatar. Tack vare att han valde VIP servicen blev han uppgraderad till Bussiness class på Qatar flyget :) Det var iofs på A319 tiden, så det var inte riktigt samma stol som A330, men ändå schyst gjort av Qatar.
 
Toppen