Senaste nytt

Hotell i huvudstäderna i Fjärran Östern (Bästa tipsen)

Axelzon

Medlem
Hej alla BC medlemmar,

Har ibland lite svårt att fånga det rätta hotellet till rätt pris, till det man vill ha!!

Kan vi med hjälp av vår gemensamma erfarenhet tipsa om de hotell där man får mest för pengarna kanske?

Ibland är det ju bara sängen och duschen man är ute efter, men ibland har man en eller två dagar man vill

ta hand om sig själv (läge, spa, pool area etc.etc..) Givetvis spelar det stor roll vad hotellet har att erbjuda i

form av business facilities också, konferensrum, lounge osv..

Jag tycker vi försöker fokusera på en hyfsat låg kostnad i denna tråd. Annars är det inga problem att hitta det
man söker.

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av de där hotellen som har ett bra pris och erbjuder det där man vill ha (ovan),
därav att jag skapar tråden.

Kör: Bangkok
Kuala Lumpur
Jakarta
Singapore
Hong Kong
Taipei
Shanghai
Beijing/Peking
Seoul
Tokyo



Tack för er input!

MVH/Axelzon
 

Axelzon

Medlem
Vi behöver ifall det är känsligt inte tala om priset direkt, men vi kan ju kanske tipsa om ett hotells privärdhet?
 

Murre

Medlem
Kan rekommendera i KL Grand Millennium Bra läge skapligt billigt :). Det andra är Traders Hotel Singapore se till o boka traders club. Traders ligger också bra till nära till det mesta. Bangkok där finns det nästan för mycket att välja på beror på vilket prisläge du är ute efter men kan rekommendera M Hotel på soi 2.
 

henrik l

Medlem
Bangkok: Evergreen Palace. Studio med kokvrå, rena och fräscha rum. Frukostbuffé i priset.Ca 200 m från BTS. Klart prisvärt, men inga extra poäng mer än om man betalar med sitt kreditkort:(

EDIT: Prickade en kampanj i juli och betalade 2000 THB per natt. Med lite begränsad erfarenhet tycker jag att detta var bland det mest prisvärda jag bott på. Har bott på ett annat 2000 THB/Natt ställe som inte kan jämföras på "samma dag".
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
För hotell i kina tycker jag denna sidan e klockren, även engelskspråkig support, som AHO säger billigare...

Ctrip, eLong och andra kända kinesiska webbsidor är bra, men de vet hur de kan tjäna pengar från icke kinesisktalande(eller snarare läsande) användare.
Jag har inte kollat på Ctrips engelska webbsidor länge, men förr var det så att även om det var samma dag, samma hotell och samma rum, var priset/betalningsvillkor/avbokningsvillkor olika mellan kinesiska och engelska Ctrip webbsidor. :eek:
 

A380*G

Medlem
Jag tycker vi försöker fokusera på en hyfsat låg kostnad i denna tråd. Annars är det inga problem att hitta det
man söker.

Bra ide, men vad som är "låg kostnad" är relativt. För en välbetald affärsman är €250/natt ett bra pris, medan en backpacker kan bo nästan en månad för samma kostnad. Tycker vi fokuserar på prisvärdhet istället.

Vad gäller siter så använder jag agoda.com: Discount Hotel Reservations Worldwide - Smarter Hotel Booking!. Mycket bra priser och man tjänar bonus som ganska snabbt räcker som betalning för en fri hotellnatt.
 
Toppen