Senaste nytt

Gaffatejp lagar det mesta

Skulle du flyga?

  • Ja

    Votes: 16 45,7%
  • Nej

    Votes: 1 2,9%
  • Bara om det var riktig kvalitétsgaffa

    Votes: 18 51,4%

  • Total voters
    35

swadabe

Medlem
gaffa-flygmotor.jpg
 

gdaily

Medlem
Jag vet varför man använder tejp (kan tilläggas att även JAS-planen blir tejpade). Ska bli intressant att se om någon kan klura ut varför?
 

AABack2ARN

Medlem
Såg den där bilden igår och tänkte att den måste jag kommentera här. Men "snooze and you loose" ;)

Vilket flygbolag är det?
 

swadabe

Medlem
Ah, en klassiker! Det är inte vanlig gaffatejp som man köper på Jula, utan det är en speciell tejp som är certifierad för flygbranschen, i branchen kallas den för "600mph tape". Speed tape - Wikipedia, the free encyclopedia

Ah, tack för infon! Jag trodde att det var en bild tagen av maintenance-personal som förberedelse inför lagning eller dylikt, och att det bara såg ut som att den tagits av en passagerare. Får hoppas ändå att de inte gör den typen av maintenance samtidigt som folk bordar, kan tänka mig att det skulle bli rätt många oroliga frågor till kabinpersonalen.. :)
 

swadabe

Medlem
Jag vet varför man använder tejp (kan tilläggas att även JAS-planen blir tejpade). Ska bli intressant att se om någon kan klura ut varför?

Med tanke på det som står på Wikipedia om speed tape så antar jag att det är för att dölja kulhålen, så klart!
 
Toppen