Senaste nytt

Förslag på hotell på eller nära Köpenhamns flygplats

Swisser

Medlem
I juli kommer jag antagligen att behöva spendera en natt i CPH vid flygplansbyte (lång transfer över natten).
Är det någon som har föslag på ett bra och helst prisvärt hotell på flygplatsen eller i närheten?
Jag behöver egentligen bara ett lugnt rum (ej för bullrigt) med riktigt sköna sängar, så att man kan sova bra och en bra dusch skulle inte skada.
 

Agö

Medlem
Ja, då finns det bara Hilton. Sedan är ju alltid frågan vad som är prisvärt för dig. Det är det klart bästa hotellet vid flygplatsen.
 

Swisser

Medlem
Hilton låter ju ok. Enda problemet är att jag inte längre har guldstatus där. Så det finns inga andra bra hotell?
 

Agö

Medlem
Hilton låter ju ok. Enda problemet är att jag inte längre har guldstatus där. Så det finns inga andra bra hotell?
Nej, inte i direkt anslutning till flygplatsen. Du kan alltid checka in på Park Inn som ligger ett stopp med metron ifrån flygplatsen. Det är dåligt. Andra alternativ är taxi till Örestad där t.ex. Crowne Plaza Copenhagen Towers och AC Bella Sky ligger (det senare Marriott). Å andra sidan är det då lika snabbt och billigare att bo t.ex. vid Kongens Nytorv inne i stan (15-20 min) med metron för 36 danska kronor). Eller ta tåget för samma pris in till Hovedbanegården där det finns många hotell.
 
Ja, då finns det bara Hilton. Sedan är ju alltid frågan vad som är prisvärt för dig. Det är det klart bästa hotellet vid flygplatsen.
Crown Plaza finns ju vid Örestad och har fri shuttle varje 20 min till Terminalerna, tar inte ens 10 min till terminalen (1,2km). Trevlig personal och fräscha rum.

EDIT: Skulle skrivit någon sekund tidigare :D
 

flybob

Medlem
Quality Airport Hotel Dan, sunkigt men tämligen nära och billigt. Tillhör Nordic Choice så man kan boka med 10k bonuspoäng.
 
Toppen