Senaste nytt

Transfer Houston?

Bryant

Medlem
Hur är det att byta plan i Houston? Vi har 1:45h på oss att byta från inrikes till utrikes. Bolaget är United.

Åker bagaget hela vägen eller måste det hämtas och och checkas in igen.

Lounge? Finns det? Båda är *G och vi reser i F/C.
 

palmen

Moderator
Jag har bara bytt interkontinental till inrikes en gång (med United).
Anlände vid 5 på morgonen och var igenom på några minuter (hade nog tur att vi var första plan från sydamerika som landade). Tog ca 15 minuter från att jag gick av planet tills jag var vid gaterna för inrikes. Nu tror jag absolut inte att detta är standard att det går så smidigt.

Det var på tok för tidigt på morgonen för att jag ska ha någon större koll, hade inte status på den tiden heller så det blev ingen lounge för min del. Det är dock en väldigt stor flygplats, vi fick byta till en annan flight (pga sjuk pilot) och det kändes som att det blev på andra sidan flygplatsen.
 
Hur är det att byta plan i Houston? Vi har 1:45h på oss att byta från inrikes till utrikes. Bolaget är United.

Åker bagaget hela vägen eller måste det hämtas och och checkas in igen.

Lounge? Finns det? Båda är *G och vi reser i F/C.
1h45 är inte gott om tid, men inte ont om tid heller. Allt beror på köerna i immigration.
Bagaget måste plockas ut innan tullen. Direkt efter tullen så lämnar du väskan igen.
Det finns lounge. Inget fancy fancy dock. Uniteds var jag i senast. Bättre lounge i Houston på hemvägen i internationella terminalen.
 

mha321

Medlem
1h45 är inte gott om tid, men inte ont om tid heller. Allt beror på köerna i immigration.
Bagaget måste plockas ut innan tullen. Direkt efter tullen så lämnar du väskan igen.
Det finns lounge. Inget fancy fancy dock. Uniteds var jag i senast. Bättre lounge i Houston på hemvägen i internationella terminalen.
Baklänges väl? Det handlade ju om inrikes till utrikes.

Jag bytte med United just inrikes till utrikes och det gick snabbt och smidigt. Bagaget behövde inte tas ut när det var åt det hållet.

Skulle inte vara orolig för 1:45 åt det hållet.
 
Baklänges väl? Det handlade ju om inrikes till utrikes.

Jag bytte med United just inrikes till utrikes och det gick snabbt och smidigt. Bagaget behövde inte tas ut när det var åt det hållet.

Skulle inte vara orolig för 1:45 åt det hållet.
Ja, helt rätt ang baklänges, my bad.
1:45 är gott om tid vid inrikes-utrikes.
 
Toppen