Senaste nytt

Tips för aktiviteter i New England för barnfamilj: Boston, Cape Cod och Nantucket etc.

John Mack

Medlem
Tips önskas för barnfamiljer. Restauranger, aktiviteter mm. Vi kommer att bo i Boston, Newport, Nantucket och Cape cod.
 
På väg till Cape Cod kan ni stanna på Plimoth Plantation. Väl värt ett besök om man vill få en dos amerikansk historia. Gott om saker som man får undersöka och ytor som man kan röra sig på, om man har mycket spring i benen, och även vuxna och äldre barn kommer att uppskatta det.
 

John Mack

Medlem
Vore uppskattat! 2 familjer med barn i åldrarna; 12, 7, 6 och 3. Avresa 1 juli. Hotell bokat; 2 nätter Boston, 3 Newport, 4 Nantucket, 4 Cape Cod, 1 Boston. Söker bra restauranger och aktiviteter som funkar för både barn och vuxna.
 

riba

Medlem
Ingen trådkapning hoppas jag men jag är också intresserad av tips i dessa områden. Vi åker hela familjen 4 pers, 2 tjejer båda 10 år, till Boston 8-28 juli. Kommer att hyra bil hela vistelsen och hade tänkte åka norröver i en cirkel västerut, söder sedan tillbaka till Boston. Tänkte få till lite nationalparker. Har tittat på valutflykt från Gloucester, forsränning i Maine. Kommer förbi Newport/Cape Cod på tillbakavägen till Boston.
 

Resenären

Medlem
Det finns mycket att att titta på och besöka i New England.
Själv tyckte jag att staden Marblehead, inte långt från Boston var sevärt med alla sina trähus från 1600-talet. MIT och Harward Univerisity i Cambridge kan vara värt en resa. Likaså "häxstaden" Salem. Ät lunch på klassiska Hawtorn Hotel och besök Pickering Warf. Åk norrut till Newbury Port. Söderut på 1A ligger Ipswitch, även här fina hus från 1600-talet.
Rohde Island med Newport där ett besök på Ocean Drive är ett måste. Se hur man bodde när det begav sig, tex huset där familjen Vanderbilt bodde 1895!
Vill man åka lite längre så är Vermont en vacker stat. Inte att förglömma är Maine med mängder av mysiga kuststäder såsom Boothbay Harbor och Camden. Glöm inte att äta hummer!
På väg till Boston ligger Ogunquit där The Cliff House har ett utmärkt hotelläge.
 
Toppen