Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

Jonas C

Medlem
En kompis till mig flög Lufthansa First Class från Frankfurt till New York JFK igår och gjorde följande observation under sitt besök i FCT.

image.jpg

Är det verkligen acceptabelt att dyka upp i badshorts, t-shirt och flip-flops? Visserligen kör ju folk med "-Jag har betalt för min biljett så jag får ha på mig vadsomhelst" argumentet. Samtidigt är man ju en del av andra människors upplevelse, både övriga betalande passagerare och personal som förmodligen ser en viss stolthet med att jobba i Terminalen. I mina ögon är det respektlöst mot övriga passagerare och personal.
 

Magino

Medlem
Ser inte direkt något problem med klädvalet ovanför, oavsett om personen skulle flyga i ekonomi eller first. Skulle jag själv göra det? troligen inte.
Hade personen varit iförd ett nätlinne eller liknande hade det varit en annan sak.
 

ACervin

Medlem
Qantas har försökt stärka upp klädkoden i loungerna, där bland annat ärmlöst linne och flipflops skulle bort. Men jag tycker fortfarande jag ser klädsel som ovan i loungerna. Stör mig inte om man är "hel och ren".
 

Bryant

Medlem
Varför skulle det vara respektlöst? Det är ju inte så att att han endast är iförd speedos. För övrigt om det är FCT så sitter han säkert snart i Pyjamas och käkar kaviar... Känns löjligt att diskutera dresscode med den vetskapen.

Håller med @Treo att det är respektlöst att fota andra för att lägga ut på ett publikt forum.
 

d99mlu

Medlem
Det jag möjligen skulle reagera lite på är väl tofflorna. Inte helt fräscht med bara fötter sådär.

Shortsen ser inte ut att vara av badmodell och slutar nedanför knäna, och pikettröjan förstår jag inte varför någon skulle störa sig på.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle varken ha reagerat på klädseln eller på att ett foto på någon bakifrån lagts ut på nätet...FCT är ett av de ställen jag helst skulle vilja besöka, kanske nr 1 i flygvärlden, och jag skulle inte låta andra passagerares utseende eller fotovanor stå i vägen för min upplevelse.
 

wheaa

Medlem
En kompis till mig flög Lufthansa First Class från Frankfurt till New York JFK igår och gjorde följande observation under sitt besök i FCT.

Visa bifogad bild 36102

Är det verkligen acceptabelt att dyka upp i badshorts, t-shirt och flip-flops? Visserligen kör ju folk med "-Jag har betalt för min biljett så jag får ha på mig vadsomhelst" argumentet. Samtidigt är man ju en del av andra människors upplevelse, både övriga betalande passagerare och personal som förmodligen ser en viss stolthet med att jobba i Terminalen. I mina ögon är det respektlöst mot övriga passagerare och personal.

Ser inga som helst problem att flyga i shorts och flipflop oavsett klass. Det är snarare att rekommendera :)
 
Toppen