Senaste nytt

Restaurangtips i Madrid?

rvarttinen

Medlem
Så var det dags för den spanska huvudstaden - i vår planering av höstresan till Córdoba så kommer vi stanna i Madrid några nätter. Har du några tips på restauranger som bara måste besökas? Kanske någon kul bar? En del marknader i Spanien tycks också vara bra på att bjuda på något ätbart på plats, någon i Madrid som är värd ett besök?
 

Samosaguas

Medlem
Oj här skulle man kunna skriva en hel uppsats men här kommer en rad tips:

Marisquería Ribeira do Miño – Ett måste! Mycket trevlig, folklig och billig skaldjursrestaurang i Malasaña. Boka bord på helgen om man inte kommer tidigt. Glöm inte beställa in enqueimada efter skaldjurstallriken.

Diverxo – Tre stjärnor i Guide Michelin. Fantastisk restaurang! Har bytt lokal ganska nyligen som jag inte testat. Avsmakningsmeny för 145 euro.

El Club Allard - Två stjärnor i Guide Michelin. Väldigt trevlig restaurang. Har bytt kock nyligen och har inte testat sen dess. Avsmakningsmeny för 86 euro.

Ramon Freixa – Två stjärnor i Guide Michelin. Avsmakningsmeny för 85 euro.

Sala De Despiece - Trevlig modern restaurang/bar med goda tapas.

Metro Bistro - Ny bistro med två restauranger. Avsmakningsmeny från endast 28 euro.

Casa Paco – Klassisk restaurang känd för sitt kött.

Taberna de la Daniela – Nära Plaza Mayor. Också mycket trevlig taverna med mycket goda tapas (prova toasten med foie!)

Casa Labra – nära Puerta del Sol. Mycket trevligt att ta en caña och några cruquetas de bacalao.

El Rincón de Jaen – Utmärkt andalusisk restaurang. Mycket bra mat. Ligger vid metro Manuel Becerra.

Bar Cock - Klassisk bar för cocktails. På en bakgata till Gran Vía. Ett måste!

Mercado San Miguel - Om jag skulle rekommendera en marknad skulle det bli denna.

Bara att höra av dig om du behöver mer specifika tips...
 

Samosaguas

Medlem
Det är bara att börja jobba. Två-tre per dag.
Haha så ska låta! När listan är avbetad kan jag fylla på med lika många till ;) Glöm inte en inledande och avslutande drink på Bar Cock också.
8948faf63a.jpg
 
Toppen