Senaste nytt

En snabb weekend till Dubai med Qatar Airways (Varning! innehåller bilder)

Torsdag den 14 maj

Hade nog en av de segaste incheckningarna jag varit med om, hamnade mitt i en enorm grupp av kineser, men kom igenom och väntade på mig var ett väldigt lugnt och skönt Kastrup. Kom snabbt ombord och till min stora och glada förvåning, ett väldigt tomt plan, fick en hel rad för mig själv. Lyckan var enorm :)

Efter ca en timme serverades maten, och förvånansvärt riktiga bestick, en väldigt god mat, trots economy ;)

IMG_1643.JPG


Annars en rätt vanlig och händelsefattig flight, lugnt och skönt. Fick väldigt bra bilder på soluppgången innan landning i Doha. En bussgate och sedan en rätt lång busstur in till terminalen, men såg Qatars nya Airbus A350, så jävla snygg.

IMG_1670.JPG
IMG_1715.JPG


En kort transfer och sedan till nästa flight till Dubai. Också en väldigt tom flight, och snabb gick på 45 min. Landade i soliga och varma Dubai och direkt till hotellet och poolen.

IMG_1723.JPG
IMG_1724.JPG
IMG_1735.JPG

IMG_1737.JPG
IMG_1742.JPG
IMG_1746.JPG
IMG_1748.JPG


Lördag/ Söndag 16/17 maj

En och halv dag senare var det dax att åka hem igen. Först en kort och händelsefattig fast med god mat till Dubai med en av Qatars alla Dreamliner och sedan var det att försöka leta upp vilorummet för at få några timmars sömn. Kanske inte den bästa sömnen med hade väldigt bra utsikt över plattan.

IMG_1760.JPG
IMG_1762.JPG


Dohas nya flygplats är en väldig stor skillnad mot deras gamla men jag är inte så imponerad. Dåligt shoppingutbud och lite förvirrande terminal.

IMG_1759.JPG


Då var det dax att åka hem. Tyvärr nästan helt full flight men hade en bra gångplats. Mat ca en halvtimme in med val mellan lamm, kyckling och vegetariskt, valet fick på lammet, väldigt gott, som alltid på Qatar men tyckte det var konstigt att brödet var kallt.
IMG_1773.JPG


En underbar eftermiddagsflight genom europa, sista timmen kom de och delade ut chipspåsar och godis. En ganska skakig och turbulent landing på Kastrup och fick ett väldigt varmt välkomnade, not... Ösregn och 7 grader :(
 

Foffer

Medlem
"Intressanta" val av vatten i economy. Både Aqua D'or och Rayyan är utpräglade budgetbrands inom vatten, även om jag förstår kopplingen Aqua D'or & CPH samt Rayyan & DOH men det finns bättre alternativ om man vill hålla cateringen lokal.

Nu ska jag inte uppta er tid med vatten, ledsen för sidospåret :)
 

stoffe87

Medlem
Bra rapport!
Jag är nyss hemkommen från Singapore. Flög dreamlinern mellan Stockholm-Doha och A350 mellan Doha-Singapore. Flög ekonomi. Gillade båda planen och Qatar Airways. Önskar jag hade fått se lite mer av flygplatsen i Doha men hade för lite tid, 1 h 20 m . Det är för lite eftersom att jag lär boarda först och kliva av sist :)
 
Bra rapport!
Jag är nyss hemkommen från Singapore. Flög dreamlinern mellan Stockholm-Doha och A350 mellan Doha-Singapore. Flög ekonomi. Gillade båda planen och Qatar Airways. Önskar jag hade fått se lite mer av flygplatsen i Doha men hade för lite tid, 1 h 20 m . Det är för lite eftersom att jag lär boarda först och kliva av sist :)

Tack så mycket. Ja, A350 vill man ju prova.
Flygplatsen va inte mycket att hänga i granen tyckte jag.
 
Toppen