Senaste nytt

United domestic Economy - Bästa sättet att bota business class syndromet?

spritfet

Medlem
Efter ett dygn på marken har jag samlat mig efter en intressant upplevelse: 4h 55min i Uniteds B737-8, mittsäte på sista raden..

Jag brukar undvika inrikesflyg i USA i den mån det går, men för att göra en lång historia kort bokades Lufthansa ARN-FRA-ORD (Eco och Eco Prem) med övernattning på Hilton O'Hare och United ORD-SJU (eco) med utresa morgonen därpå. När jag gå in på UA för att välja säte, detta var veckor innan avgången, finns bara ett mittsäte på sista raden kvar förutom eco+ säten som United vill ha USD62 för. Det känns lite magstarkt att betala USD62 för lite mer benutrymme när jag förra året uppgraderade till C för USD69 på samma flight. Nåväl tänkte jag, det löser sig nog när vi närmar oss avgång. Det gjorde det inte.
IMG_0027-2.jpg
Totallängd av 179cm med två tillsynes friska ben.
IMG_0026-2.jpg
Inte en cm att fälla, tackar! ;)

En sällan skådad förnedringsresa. Hade turen att hamna bredvid två puertoricaner av normal storlek, jag vet inte vad som hade hänt om jag fått två supersize-jänkare som grannar. Inte nog med att planet var fullsmetat, någon av mina medpassagerare i ekonomi hade dessutom den goda smaken att bjuda på ett bukras av sällan skådat slag. Något som gjorde sig påmint via luften varje gång någon öppnade toalettdörren, som befinner sig mycket nära sista raden i denna kärra.

Vad gör man? Beställde en flottig ham/swiss baguette och ett glas juice (ynka USD8:99), drog igång ipaden och bankade 4 sista avsnitten av Mad Men. Landade sen eftermiddag i San Juan och stapplade ner till bagagebanden med mysig träsmak, stukat självförtroende och var det inte ett lite märkligt slut på Mad Men?

Ska göra en 4h 10min SJU-EWR i morgon, dock med fönsterplats längre fram och med vetskapen om att senatorloungen väntar med välkyld skumpa på EWR :)

Botad är jag nog inte, men kommer helt klart uppskatta C/F mer efter detta! ;)
 

Johan_G

Medlem
Och jag som precis satt och tyckte synd om mig själv efter att ha åkt ORD-HNL t.o.r. i Uniteds halvkassa domestic first. Attans, nu måste jag hitta på något annat att ägna mig åt ;)
 

palmen

Moderator
Ett tips kan vara att inte välja säte alls förrän checkin på flygplatsen, finns det bara eco+ då får man ett sånt säte. Eller fick du ändå mittsätet på sista raden?
 

GBG

Medlem
Jag kunde välja eco+ hos United när jag bokade via sas.se, är EBG.

Måste säga att jag blev förvånad då jag åker ekonomi med sas över Atlanten och lägger min förhoppning till Optiontown.
 
Toppen