Senaste nytt

Funderingar om kreditering till SAS EuroBonus eller Aegean Miles&Bonus

Ericel

Medlem
Har ett litet problem. Har i dagsläget ca 30.000 baspoäng på EB.. saknar alltså 40.000 för guld.
Har också en resa till Sydney i C klass om 2 månader. Problemet är att mitt brytdatum är sista April och min utresa är 30 April - jag kommer alltså att resa mitt i brytdatumet och det kommer innebära att jag inte kommer upp till 70.000 för guldstatus för resan cph-fra-sin kommer ske i April och sin-syd-sin-cph i Maj. Min funderaring här var att kreditera allt till Aegean istället.. det borde väl innebära guldkort på en resa i C till Australien ToR ?
 

A380*G

Medlem
Kan räcka med att du krediterar nedresan till Aegan... och sen tar du hemresan till EB för att gå för guld nästa år då nivån är sänkt. Som AHO frågar, vilka bokningsklasser och vilka bolag? Någon codeshare?
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines, bokningsklasser J och D.. CPH-FRA är operated by LH.

Singapore Airlines bokningsklasser J & D ger 200% miles till Aegean Miles&Bonus.
Lufthansa flyg mellan Frankfurt och Köpenham i Business class ger 1.700 Aegean miles per sträcka.

Så som A380*G skrev, du kan bli Aegean Gold om du krediterar ditvägen(Köpenhamn-Frankfurt-Singapore-Sydney) till Aegean Miles&Bonus. (totalt 22.296 miles per väg till Aegean Miles&Bonus om jag har räknat rätt)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Ericel

Medlem
Definitvt ett alternativ då.. när jag tittade på länken så ser jag det som 125% i J och D med Singapore... har jag missförstått det?
 

Ericel

Medlem
Misstänkte det :)

Sicket dilemma, är egentligen inte intresserad alls av Aegean, mest för att det verkar löjligt enkelt att bli *G ... blir väl antagligen EB då och ännu ett år av EBS .. att man aldrig skall lyckas med det där sista.. tyvärr kan jag inte skjuta på utresan en dag heller. Tack för all hjälp dock :)
 

Dr. Miles

Expert
Om du inte har bokat resan, kan du inte åka med THAI istället?

THAI Business class ger 200% Aegean miles. Då Köpenhamn-Bangkok-Sydney enkelresa räcker till Aegean Gold. (20.066 Aegean miles)
 

Ericel

Medlem
Resan är tyvärr redan bokad.. tittade faktiskt på Thai alternativet men på mina datum innebar det en väntan i BKK på 13 timmar har jag för mig :)
 
Toppen