Senaste nytt

Drunken dragon ombord: Vad är din erfarenhet av berusad medpassagerare?

Dr. Miles

Expert
En australisk man fick nyligen en fängelsedom i Singapore för sitt dåligt uppförande på British Airways flight.

Man jailed for drunken molest incident kicked officers in the face: Police - Channel NewsAsia

Channel News Asia skrev:
SINGAPORE: An Australian man has been sentenced to two months and three weeks in jail - after molesting a female passenger on a British Airways flight, which was later forced to turn back to Changi Airport.

Jag, som dricker sällan och somnar nästan omgående efter en halvglas vin, tycker alltid att det är konstigt att vissa dricker så mycket till den nivån man inte kan behärska sig själv.

Vad har ni för erfarenhet av berusad medpassagerare på en flight?
 

Delayed

Medlem
Jag har lyckligtvis aldrig stött på någon som varit berusad på ett "obehagligt" sätt. Det är även väldigt länge sedan jag överhuvudtaget noterat att någon varit påtagligt överförfriskad. Ren tur kanske, vad vet jag.
 

gunry

Medlem
Jag har faktiskt varit med om en full man från Australien på samma flight, han antastade dock ingen fysiskt. Satt bakom mig i ekonomi, 60 minuter in började han kasta mat och gorma. När passageraren bredvid sa ifrån så fick fyllot spel och de närmsta 5 minuterna var de mest svordomsfrekventa jag hört. Slutar med att en flygvärdinna får säga till, han lugnar sig och får en hel rad för sig själv resten av flygningen. Senare, på SIN-LHR, blir han serverad alkohol igen (!). Hände inget då, men jag har något principiellt emot att han får gräddfilen när det är han som beter sig illa. I mitt tycke skulle han blivit avslängd på SIN.
 
Jag har lyckligtvis aldrig stött på någon som varit berusad på ett "obehagligt" sätt. Det är även väldigt länge sedan jag överhuvudtaget noterat att någon varit påtagligt överförfriskad. Ren tur kanske, vad vet jag.
När man spelar poker har jag hört uttrycket "vet du inte vem som är den svaga länken runt bordet är det antagligen du själv". Jag hoppas inte det är applicerbart även här ;).
 

Skyraider

Medlem
Jag råkade ut för en full schweizisk kvinna (hon var full vid ombordstigning) IST-BKK i C. Hon kastade nötter omkring sig och erbjöd mig (trots att jag tackade nej) flera gånger att göra handpåläggning på mig (det skulle vara bra för energibalansen eller något sådant).
 

Skyraider

Medlem
Hon härjade också i kabinen mitt i natten eftersom hon ville ha sprit (jag hade tidigare fått kabinpersonalen att upphöra med servering till henne).
 

Moco

Medlem
Har tack och lov aldrig varit med om något obehagligt ombord, däremot i lounger på både flygplatser och hotell.
Senast igår med en äldre herre som drar i sig GT efter GT och därefter börjar prata gojja med den kvinnliga personalen - som tyvärr nog heller inte vågade säga ifrån utan istället serverade honom mer. Det spårade inte ur fullständigt, och hade det gjort det så hade jag inte tvekat att kliva emellan, men det var ändå över gränsen. Slutade med att han satt i ett hörn och pratade med sig själv innan han somnade. Lustigt hur folk inte kan bete sig.
 

Troy1

Medlem
Under min enda flygning i first – med thai mellan BKK och ALN – upplevde jag stämningen lite för uppsluppen för min smak. Ingen som var aggressiv eller åt det hållet – men högljutt och samma känsla av att vara nykter på krogen. Betydligt mer än jag är van vid från de lägre klasserna.
 
Toppen