Senaste nytt

En utopisk Priority dröm

ulagun

Medlem
Flög med SK1418 CPH-ARN igår, brukar inte vara så värst mycket att skriva om. Vad jag på denna flight förvånades över var den strikta boardingen.
Boardingpersonalen gjorde väldigt klart att boardingen skulle starta bakifrån med början raderna 29-25. osv.
I samma andetag gjorde hon övertydligt klart att Plus passagerare samt Gold/ Diamond inte hade någon förtur.
Självklart försökte några Gold i alla fall "gå före" men blev ganska bryskt bortmotade. Hela boardingen skedde genom manuella gången. Automaterna förblev stängda och med militärisk disciplin fylldes maskinen bakifrån och framåt. Vi Plus och guld pasageraer fick lomma ombord sist av alla. För att bl.a mötas av att hyllorna där fram redan var halvfyllda av baggage från de i bakre raderna.

Vad jag stod och funderade på och faktiskt imponerades utav är att SAS ju faktiskt kan organisera en boarding.
Tänk tanken, kommer aldrig att hända, men bara tanken att SAS satte detta i system på samtliga flygningar men med skillnaden att vi Gold/Diamond Plus passagerare verkligen fick boarda först i lugn och ro.
För uppenbarligen finns kunskapen, bara viljan som saknas.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Varit med om samma i Kiruna, sista gången jag försökt gå ombord först :mad:
 

mha321

Medlem
Man gör alltså ett medvetet avsteg från en produkt man de facto tar betalt för.
Det har varit uppe förut tror jag, men priority boarding ingår väl formellt sett inte i plus, och är alltså inte något som de tar betalt för och sedan inte levererar?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det har varit uppe förut tror jag, men priority boarding ingår väl formellt sett inte i plus, och är alltså inte något som de tar betalt för och sedan inte levererar?

Precis. När det gäller status Guld och upp så står det "Prioriterad bagagehantering och ombordstigning"
norden-europa_v2.png


ovriga-varlden_v2.png
 
Toppen