Senaste nytt

Swedbank kommer att byta från Visa till MasterCard på sina bankkort

bL0m

Medlem
Hej,

Swedbank kommer att byta från Visa till MasterCard på sina bankkort.

följande är inklippt från Swedbanks hemsida:

"Swedbank kommer att byta från Visa till MasterCard på sina bankkort. Kortkunder med Bankkort Visa kommer därför löpande att få sina kort utbytta till Bankkort MasterCard. I samband med bytet har Bankkort MasterCard fått ny design. Gångbarhet och funktionalitet är densamma för Bankkort MasterCard och Bankkort Visa."


Bankkort MasterCard
 

bL0m

Medlem
Jag ska träffa min kontaktperson på Swedbank nu på torsdag och i samband med detta ska jag stämma av med honom om det är möjligt.

Vart har du hittat information om att det inte är möjligt att koppla kortet mot Eurobonus?

/Fredrik
 

Jonas C

Medlem
Jag ställde frågan till SAS för en tid sedan, och tydligen kan man inte tjäna poäng på s.k "förbetalda" mastercard. Antar att kortet måste vara kredit för att poäng ska kunna tjänas
 

bL0m

Medlem
Jag ställde frågan till SAS för en tid sedan, och tydligen kan man inte tjäna poäng på s.k "förbetalda" mastercard. Antar att kortet måste vara kredit för att poäng ska kunna tjänas

Där sade du något som jag inte tänkt på! Tack!

Men då vet jag att möjligheten finns troligtvis kvar under förutsättning att jag kompletterar med ett kreditkort...
 

ARN-MIA

Medlem
Där sade du något som jag inte tänkt på! Tack!

Men då vet jag att möjligheten finns troligtvis kvar under förutsättning att jag kompletterar med ett kreditkort...
Även om du väljer att ta ett kreditkort hos Swedbank så tror jag inte du kommer att kunna tjäna EBB poäng. Jag tror Swedbank använder sig utav MC till konton, men när det gäller kreditkort så är det deras egna kort remember som används.
 

Moco

Medlem
Det finns en hel del trådar om vilka kort som ger EB-poäng i detta forum. Det enda kort hos Swedbank som i dagsläget ger EB-poäng är betal & kreditkortet kopplat till American Express (Ja, det finns ett kort kopplat till AmEx) som ger 10 poäng per 100 kronor.

Gällande MasterCard så finns det ett flertal alternativ (inklusive Remember), även betal & kreditkort, och alltså inte enbart kontokort. De korten erbjuder i dagsläget ingen koppling till EB och ger således inga poäng.
 
Lustigt att man "lanserar" något som redan finns??

Jag har haft Mastercard till mitt Swedbankkort i flera år. (Bankkort utan kredit)
Banktjänstemannen frågade om jag ville ha VISA eller MC kopplat till bankkortet. Eftersom jag redan hade ett annat VISA-kort så valde jag MC.
 

bstark

Medlem
What da f¤¤¤, Mastercard vill jag inte ha, det har jag redan. Känns ju betydligt mer safe att ha ett av varje när man är utomlands så man har backup. Blir att man får se sig efter ännu en bank i så fall.
 
Jo det är ju mixen av kort man vill åt. Nu är det länge sedan jag hade problem med ställen som inte tog MC men accepterade Visa, men det förekommer ju. Gillade annars min mix av EB Diners, EB MC och Swedbank Visa. Kändes så tryggt och heltäckande på något sätt, om man nu inte var i Danmark. Nu får jag två MC. Kanske dags att byta bank :)
 
Toppen