Senaste nytt

Tips på lyxigt boende i Stockholms skärgård

Vi planerar en helg i Stockholms skärgård och skulle vilja bo och äta riktigt bra - gärna med möjlighet att lägga till med segelbåt. Några tips?

Jag har tittat på Grinda Wärdshus (påminner mer om pensionat) och Seglarhotellet i Sandhamn (dåliga recensioner på DI.se). Vad finns det mer? Fågelbro värdshus?
 

CarlT

Medlem
Nu har jag bara tagit en kopp kaffe på Seglarhotellet men jag tycker generellt att Sandhamn inte är en plats man åker till om man vill ha det bra, i alla fall inte under högsäsong. Då är d et väldigt mycket utav en turistort i skärgården. Förutom de som du har räknat upp vet jag att Smådalarö gård erbjuder hotell och möjlighet att lägga till.

Utö värdshus finns också men att döma av bilderna på deras hemsida känns det lite som ett "charmigt" hotell utan någon lyx. Lite som ett misslyckat Dreycott hotel i London. Maten är nog det enda som talar för Utö. Ett pensionat som Grinda känns då trevligare.
 

Roger J

Medlem
Grinda är ändå helt OK om man tar det på rätt sätt.
Ring dem och säg att det är love-weekend på gång så att ni får ett bra rum.
Maten är över medel, baren bra (fin champer finns om du vill flasha).
?
No-brainer.
 
Grinda är ändå helt OK om man tar det på rätt sätt.
Ring dem och säg att det är love-weekend på gång så att ni får ett bra rum.
Maten är över medel, baren bra (fin champer finns om du vill flasha).
?
No-brainer.

Det är jag och Arvid (min kollega) som ska köra en relaxhelg med segling, boende och brakmiddag... ;)
 

Magino

Medlem
Om man är ute efter en brakmiddag skulle jag satsa på Oaxen, bättre än så blir det knappt i Sverige. Dock ligger det kanske lite off och långt bort.
 

rob74

Medlem
Om man är ute efter en brakmiddag skulle jag satsa på Oaxen, bättre än så blir det knappt i Sverige. Dock ligger det kanske lite off och långt bort.

Gäller nog att vara ute i extremt god tid här. Det är deras sista säsong och de kommer därefter att öppna nytt på Djurgården.
Just därför hade jag och en god vän planerat att äta oss igenom en rejäl meny därute. Vi har talat om detta i flera år, men inte kommit till skott.
Försökte få bord i mitten av juli, då det passade oss båda, men fick till svar att det var fullbokat hela månaden. :(
 

Concorde

Founding Member
Smådalarö är mycket trevligt och mysigt. Inte direkt lyx av internationell klass (säg vad som håller det i sverige...) men klart värt ett besök och romantiskt.
 
Toppen