Senaste nytt

Var vill du ha en SAS Café Lounge? Och var tror du nästa lounge kommer ?

Jacob

Medlem
Trondheim öppnades nyligen och Tromsø kommer som nr 2. Men var tror ni café lounge nr 3 kommer öppna? Och på vilka flygplatser i Skandinavien skulle ni vilja se en café lounge?

På vilka skandinaviska flygplatser skulle det göra skillnad, och på vilka blir det mer en nice-to-have?

Som kuriosa är ledig yta förstås ett problem på vissa flygplatser. På Bergen Flesland finns väl inte en kvadratmeter över idag, samma sak i Umeå vad jag förstått där Malmö Aviation stått i kö i flera år på att få öppna en Express Lounge.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Sen behöver man ju inte slänga upp något större koncept på mindre flygplatser. Jag ser en mindre yta med något ätbart, drickor, tidningar och lite lugn och ro på det, vad mer kan man behöva?
 

Jacob

Medlem
Tycker samtliga flygplatser ska ha en café lounge som inte har nog med resenärer för en vanlig lounge, mer fika åt folket!
Är du beredd att betala för det också? En lounge kostar hyra, städning, catering, möbler etc. Finns det behov för det i t.ex. Kiruna?
 

Agö

Medlem
Skulle tippa på att Ålborg ligger bra till. SAS har inte avtal med befintlig lounge för inrikesflygningar till Köpenhamn och det finns en stark pendlarklubb som säkerligen trycker på.

Sen behöver man ju inte slänga upp något större koncept på mindre flygplatser. Jag ser en mindre yta med något ätbart, drickor, tidningar och lite lugn och ro på det, vad mer kan man behöva?
Arbetsyta vore önskvärt och det är nog det pendlarna prioriterar. Det övriga (minus lite lugn och ro förstås) kan man ju få i ett café som ju finns på de flesta flygplatser.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Är du beredd att betala för det också? En lounge kostar hyra, städning, catering, möbler etc. Finns det behov för det i t.ex. Kiruna?

Behov finns det väl för oss som är statuskunder, grejen är väl om vi är nog många och svaret på den frågan är väl nej.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Arbetsyta vore önskvärt och det är nog det pendlarna prioriterar. Det övriga (minus lite lugn och ro förstås) kan man ju få i ett café som ju finns på de flesta flygplatser.

I Kiruna finns inget café öppet på morgonen, vet inte hur det ser ut på andra mindre flygplatser.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det talar nog ännu mindre för att SAS öppnar en lounge där skulle jag tro.

Ja, jag tror inte det kommer någon lounge dit inom min livstid, men samtidigt brukar man väl säga att hoppet är det sista som sviker? ;)
 
Toppen