Senaste nytt

Välja sittplats på THAI Airways-flygning bokad hos SAS?

Aspire

Medlem
Hej,

Jag har en flygning från Bangkok med THAI, dock bokad hos SAS. Finns det någon möjlighet att välja sittplats i förväg?

Tacksam för tips.
 

nissefalk

Medlem
Jag hade liknande problem på en biljett bokad via BA på JAL, PNR som jag fick av BA funkar inte att använda på JAL web sida för att boka plats, kontaktade BA och fick PNR från JAL och då gick det bra att via JAL sidan välja plats, så prova att kontakta SAS och få Thai PNR för din bokning.
 

Aspire

Medlem
Det verkar inte vara lätt det här. Har pratat med både SAS och THAI på telefon. Beskedet från THAI är att det inte går att förboka plats via dem, då det är en codeshare-flygning. Beskedet från SAS är att enda bokningsreferens som finns är SAS-bokningsreferensen (och när jag försöker använda denna + efternamn på THAI's hemsida så får jag meddelandet att ingen boknings hittas/felaktig referens).

Lärdom: undvik codeshare-flygningar.
 

jumbooze

Medlem
Aspire, tyvärr så är lärdomen en som många har "fått i nacken"

Jag hade tittat på classic.checkmytrip.com och se om det finns 2 PNR (bokningsreferenser) på den sidan.
Om du ser en med TG eller Thai där så kan du testa.
 

SK

Medlem
Jag är precis hemkommen från Bali, via Bangkok, Stockholm från Umeå. THAI från stockholm. Gick bra att välja alla sittplatser i förväg med PNR som erhållits efter bokning hos sas. Visa/ndra bokning - SAS
 

blobloblo

Medlem
Försöker ändra sittplats på en flight FRA - BKK (thai) via Lufthansas hemsida. Ser via expertflyer att det finns 2 lediga platser som var upptagna innan men hos Lufthansa är dom fortfarande upptagna. Är det delay? Borde dom inte bli lediga på en gång nu när jag ser dom på expertflyer?
 
Toppen