Senaste nytt

Icelandair med ny linje till Chicago

BusinessClass

Redaktör
I mars 2016 startar Icelandair en ny linje mellan Reykjavik och Chicago, det är första gången sedan 1988 som Icelandair trafikerar Chicago. Linjen kommer trafikeras med fyra avgångar per vecka - på måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Tidtabellen följer Icelandairs övriga tidtabellsstruktur till Nordamerika med avgång från Reykjavik/Keflavik på eftermiddagen och retur på kvällen med…
 

sembl

Medlem
Imponerande, har de skaffat fler 757 or eller kommer de stänga någon annan linje ? Har för mig att deras plan är ganska utiliserade.
 

sembl

Medlem
Jag måste säga att jag är imponerad över att den lilla ö-nationen har ett sådant brett linjenät.

SEATTLE
MINNEAPOLIS
DENVER
NYC
WASHINGTON DC
BOSTON
ORLANDO
TORONTO
VANCOUVER

och nu CHICAGO

Undra om det är fisk/cargo som ser till att de är lönsamma eller om det är kombination med passagerare. Önskar man kunde få EBs som på den gamla goda tiden när man flög med dem till Boston fram och tillbaka.

Bra jobbat Icelandair!
 

Dr. Miles

Expert
Jag måste säga att jag är imponerad över att den lilla ö-nationen har ett sådant brett linjenät.

SEATTLE
MINNEAPOLIS
DENVER
NYC
WASHINGTON DC
BOSTON
ORLANDO
TORONTO
VANCOUVER

och nu CHICAGO

Undra om det är fisk/cargo som ser till att de är lönsamma eller om det är kombination med passagerare. Önskar man kunde få EBs som på den gamla goda tiden när man flög med dem till Boston fram och tillbaka.

Bra jobbat Icelandair!
Enligt Icelandairs webbsida flyger de till följande destinationer till/från Reykjavik.
  • Anchorage (ANC)
  • Boston (BOS)
  • Chicago (CHI)
  • Denver (DEN)
  • Minneapolis (MSP)
  • New York (JFK)
  • New York (EWR)
  • Orlando (ORL)
  • Portland OR (PDX)
  • Seattle (SEA)
  • Washington D.C (WAS)

  • Edmonton (YEG)
  • Halifax (YHZ)
  • Toronto (YTO)
  • Vancouver (YVR)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Intressant att de flyger till Anchorage. Inget annat flygbolag flyger dit direkt från Europa.
 

sembl

Medlem
Tack doktorn, detta var nog mest de linjer jag hade i huvudet. När man läser din lista så undrar man om inte SAS skulle samarbeta och flyga passagerare till Island som ansluter för vidare färd till USA från Skandinavien. Måste vara bättre än att flyga folk till Tyskland/Schweiz för färd mot USA.
 

AABack2ARN

Medlem
Varför skulle Icelandair bry sig om SAS - de har ett antal egna plan varje dag från Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Bergen, Helsingfors (utöver alla andra Europeiska städer) som tar hand om dessa passagerare. De sätter nog hellre in egna plan än förlitar sig på SAS annat än möjligtvis VIA dessa flygplatser.

Icelandair har för övrigt byggt upp samma typ av nät som Finnair gentemot Asien och också satt sig i samma farliga situation om något i omvärlden skulle ändra sig så att det inte blev lika aktuellt att flyga till Nordamerika längre...
 
Toppen