Senaste nytt

Er flyet i rute? SAS-info på wideroe.no verkar borttagen? :(

AABack2ARN

Medlem
Wideroe.no har haft en mycket bra feature på sin sida "Er flyet i rute?"

Man har nämligen kunnat se vilken flygplansindivid som utförde en viss flight innevrande dag eller dagen innan samt är planerad för den kommande dagen. Det har så här långt fungerat för SAS och Wideroe-flighter.

Nu verkar all information om SAS-flighter borttagen? Kan man hitta den någon annanstans? Är det någon som vet om det är tillfälligt?

:(
 
A

Aurora

Guest
Du kan dessverre ikke finne det noen andre offisielle steder (man må ha innlogging til interne avinor eller swedavia-sider), men det er heldigvis bare en tillfällig fall-out fra systemet. Wideroe.no har problemer med systemet som "tar i mot" SAS' daglige utsendelser av flydata. Forhåpentligvis er det tilbake ASAP! :)
 

Bryant

Medlem
Ok. Letade efter funktionen igår. Nu vet jag varför jag inte hittade den. Jag var nyfiken på varför SK946 var 6h sen igår.
 

AABack2ARN

Medlem
Idag är det SK943/944 som är sena. Dagens (11MAJ) SK943 (LN-RKP) var uppe och flög i 90 minuter innan den fick flyga tillbaka till Kastrup. Dessutom var den sen eftersom det inkommande planet från Chicago också var rejält sent...

LN-RKP är inte det LAN-kärran?
 

Bryant

Medlem
Idag är det SK943/944 som är sena. Dagens (11MAJ) SK943 (LN-RKP) var uppe och flög i 90 minuter innan den fick flyga tillbaka till Kastrup. Dessutom var den sen eftersom det inkommande planet från Chicago också var rejält sent...

LN-RKP är inte det LAN-kärran?

Ok. Igår var det OY-KBM som var sen från ARN som SK945.
 
A

Aurora

Guest
Ser en bekjent som jobber med systemet skriver at det dessverre kan være slik at SAS-flightene er ute fra wf.no for godt. Men, ingen ting er avgjort før man har forsøkt alt. Bare for å komme med en mer realistisk beskjed enn min over-happy : "tilbake ASAP" :p ..... :(
 
Toppen